sve više oboljelih /

Konzumiranje sirovog kozjeg mlijeka izrazito opasno: visok rizik od obolijevanja koji može imati i smrtni ishod

Image
Foto: Thinkstock.com

Prvi slučaj epidemije virusnog encefalitisa dogodio se u proljeće 2015. godine, kako se navodi u izvješću

17.7.2017.
8:53
Thinkstock.com
VOYO logo

Hrvatska agencija za hranu objavila je izvješće o riziku prisutnosti virusnog krpeljnog encefalitisa u kozjem mlijeku u Hrvatskoj, u kojem stoji kako konzumiranje sirovog kozjeg mlijeka te proizvoda od njega predstavlja visok rizik za obolijevanje od ove opasne bolesti koja može imati i smrtni ishod, piše Glas Istre. 

Koze se na ispaši mogu zaraziti ubodom zaraženog krpelja, a virus se prenosi u njihovo mlijeko u kojem, nakon mužnje, na temperaturu od 4 stupnjeva celzijusa može preživjeti do dva tjedna. Nadalje, u maslacu virus može preživjeti čak i do dva mjeseca. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zagrijavanjem se virus može donekle smanjiti, no u potpunosti ga uništava samo pasterizacija. U izvješću se napominje i kako su u Europi zabilježeni slučajevi infekcije putem konzumacije sirovog kravljeg i ovčjeg mlijeka te sira od nepasteriziranog mlijeka.

Prvi slučaj epidemije virusnog encefalitisa dogodio se u proljeće 2015. godine, kako se navodi u izvješću. Tada je nakon konzumacije sirovog kozjeg mlijeka oboljelo sedmero od ukupno desetero članova dviju obitelji. Vlasnik je svoje proizvode dijelio susjedima i prijateljima, i tek je kasnije potvrđeno da je bolest posljedica konzumacije nepasteriziranog kozjeg mlijeka i proizvoda od njega.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj je u razdoblju od 1993. do 2013. godine prijavljeno ukupno 777 oboljelih od krpeljnog encefalitisa, u rasponu od 11 do čak 87 oboljelih godišnje.

Posljednjih nekoliko desetljeća broj oboljelih od krpeljnog encefalitisa se u europskim državama povećava, a otkrivaju se i nova prirodna žarišta bolesti, piše Glas Istre. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo