ISPORUČIT ĆE IH ŠEST /

Končarevi niskopodni tramvaji osvajaju svijet! Evo gdje će još voziti osim u Zagrebu

Latvijci su od Končar-električnih vozila za grad Liepaje na zapadu zemlje naručili 6 naših niskopodnih tramvaja

28.11.2018.
15:23

Malo tko mu zna ime a svaki dan na posao i s posla, u školu i iz škole preveze stotine tisuća zagrepčana. TMK 2200 tako se zove Končarov niskopodni tramvaj koji više od deset godina kruži zagrebačkim ulicama. I više od deset godina pokušava izaći van Zagreba, van Hrvatske. Trebao je voziti po Helsinkiju, Debrecinu čak je i Beograd bio zainteresiran za hrvatski tramvaj. Ali konkurencija je na tom tržištu nemilosrdna i TMK 2200 nikako da vidi svijeta. No i to se promijenilo.

Poznato je da i vlakovi u Hrvatskoj baš i ne dolaze na vrijeme. Ali manje je poznato da su HŽ-ove prigradske uzdanice, tehnološki, u korak s vremenom. I sada ćemo pokazati kako to izgleda. U slučaju požara sva plastika ne može izgoriti, računala i elektronika rade na napajanju i pokretanju samog vlaka. I sve to djelo je hrvatske pameti. 

Proizvedeno u Končaru koji je do sad HŽ-u isporučio 21 niskopodni vlak, a uskoro bi na tračnice trebalo doći još novih vlakova.

"HŽ je osigurao financiranje za daljnja 4. Započeta je proizvodnja. Još preostaje 19 vlakova za koje HŽ treba osigurati financiranje i obavijestiti nas da bi mi mogli započeti s proizvodnjom", kazao je Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tramvaji zainteresirali Latvijce

"Paralelno s proizvodnjom vlakova obavljaju se i remonti tramvajskih postolja za ZET. Dolazi do izmjena motora ležajeva, na motorima pregled amortizera primara sekundara i otalih potrošnih dijelova", kazao je Milan Fridrih, poslovođa na završnoj montaži.

Končar je ZET-u do sad isporučio 142 niskopodna tramvaja, a isti takvi za dvije godine vozit će u Latviji. Prije nekoliko dana sklopili su ugovor s gradom Liepaja o isporuci.

"Naša obaveza je isporuka 6 niskopodnih tramvaja, prvi tramvaj moramo isporučiti u 24 mjeseca od potpisa, a svih 6 u roku od 34 mjeseca. Vrijednost ugovora kao što je bilo i objavljeno je 9 milijuna eura", kazao je Josip Ninić, direktor prodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poznat je preliminaran izgled Končarevih tramvaja za Latviju, ali konačan dizajn tek trebaju dogovoriti. No, napredna tehnologija je ista kao i u Zagrebu i to je, uz cijenu, presudilo na natječaju.

'Radi se o skupim tehničko-tehnološkim rješenjima'

"To što mi imamo tramvaj koji je sto posto niskopodni, bez ikakvih rampa u putničkom prostoru, što nema osovine između nasuprotnih kotača. Dakle, riječ je svakako o jednom složenom i naprednom tehničkom rješenju i njima se to učinilo kao nešto što bi oni htjeli imati u svom gradu", tvrdi Ninić.

Ulaganja u razvoj sad su se isplatila. Pri izradi vlakova i tramvaja ovdje u Končarima koriste se sofisticiranim tehnologijama kao malo tko u svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne zaostajemo s ničim i vidjeli smo tek da neki veliki proizvođači kao što su Siemens i Bombarrdier tek sada koriste neke tehnologije", kazao je Igor Jagodić, direktor proizvodnje.

"Radi se o vrlo skupim tehničko-tehnološkim rješenjima, ona su rezultat našeg vlastitog razvoja i pri tom koristimo komponente sa svjetskog tržišta kakve koristi i naša konkurencija", tvrdi Bahun.

I tu konkurenciju nastoje pobijediti proizvodima koje izrađuje isključivo domaća radna snaga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni
NOVE EPIZODE
VOYO logo