'NE PRILIČI NAM DIZANJE CIJENA U NEBO' /

Konačno se zna jesmo li najuspješnija turistička zemlja na Mediteranu: I posezona bi mogla biti sjajna, ali sve ovisi o jednoj stvari

U usporedbi s turističkim rezultatima iz 2019. Italija je na 85 posto, Hrvatska na 80, Grčka na 66, a Španjolska na -74 posto

11.8.2021.
23:04
VOYO logo

Pandemija koronavirusa smanjila je broj turističkih putovanja za čak 73 posto u odnosu na 2019. Unatoč tome, jadranska je obala puna, a Hrvatska bilježi rezultate kakvim ase malo tko nadao ovog proljeća. No, i konkurencija se hvali dobrim brojkama, pa je pitanje kako zaista stojimo u usporedbi s Italijom, Španjolskom, Grčkom?

Prošli je vikend bio rekordan za Split, jer je kroz zračnu i trajektnu luku prošlo 115.000 putnika. Slična je situacija i u ostatku Dalmacije te Istri. Srpanj je i u dolascima i u noćenjima dosegnuo 80 posto rezultata iz rekordne pretprošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nezahvalne usporedbe

U Institutu za turizam su za RTL pojasnili da je usporedba s drugima nezahvalna, jer nema standardiziranih metoda mjerenja podataka, a nekima su najnoviji podaci - prošlogodišnji.

"Sad je na Mediteranu jedan od glavnih zadataka, koji proizlazi iz dokumenata koji su napravljeni na razini turizma Mediterana da je potrebno harmonizirati statistike i ujednačiti pokazatelje kako bismo se mogli uspoređivati", izjavila je Sanda Čorak, znanstvena savjetnica u Institutu za turizam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ELDORADO NA JADRANU /

Svi čekaju četvrtak: Evo koliko će još trajati turistička sezona ako ostanemo narančasti - lovimo 7,3 milijarde eura

Image
ELDORADO NA JADRANU /

Svi čekaju četvrtak: Evo koliko će još trajati turistička sezona ako ostanemo narančasti - lovimo 7,3 milijarde eura

Ipak, neki ovogodišnji podaci postoje. Tako je Italija u prvoj polovici ove godine zabilježila tek polovicu prometa iz 2019., no u srpnju je došlo do naglog rasta, pa su sada na 85 posto rezultata iz pretprošle godine. Grčka je u prvoj polovici godine bila gotovo identična s Hrvatskom, a srpanj su završili na 66 posto rezultata iz 2019. Španjolska je, pak, zabilježila minus od 74 posto u odnosu na preklani.

Blizu smo i sigurni smo

U Udruzi turizma objašnjavaju da je Hrvatska najbliži dio Mediterana za one koji putuju automobilima. Dobroj sezoni doprinijela je i povoljna epidemiološka situacija, ali i organizirano cijepljenje turističkih djelatnika. No, goste treba zadržati, pa dizanje cijena usred sezone nije poželjno.

"Ovo što ovih dana možemo pročitati u novinama, da se otkazuju rezervacije i da se dižu cijene u nebo mislim da ne priliči jednoj turističkoj zemlji kao što je Hrvatska, ja pozivam sve one koji to čine, upravo kao zalog za budućnost da se ponašaju krajnje profesionalno jer ćemo jedini na taj način otvoriti vrata i narednim turističkim godinama", rekao je Veljko Ostojić, predsjednik Hrvatske udruge turizma.

Pokazatelji su za Hrvatsku optimistični i za posezonu. Takve scenarije može ugroziti jedino epidemiološki ulazak u crveno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo