OTKRIVENO ŠTO SE DOGODILO S HELIKOPTERIMA I ZAŠTO SU SVI PRIZEMLJENI! /

'Rusi su priznali svoju grešku...'

Image
Foto: Ilustracija: Dino Stanin/PIXSELL
13.2.2020.
15:33
Ilustracija: Dino Stanin/PIXSELL
VOYO logo

Nakon što se jučer doznalo da je svih 10 vojnih transportnih helikoptera koji su prošle godine vraćeni s remonta u Rusiji završilo u hangarima zbog učestalih kvarova, iz Ministarstva obrane su obavijestili kako će zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, general Michael Križanec, dati izjavu medijima "vezano uz višenamjenske transportne helikoptere Mi-171Sh i aktualne aktivnosti njihova održavanja".

Image
NITI JEDAN NE LETI: /

Svi vojni helikopteri s remonta završili u hangarima. Zapovjednik zračnih snaga zakazao je hitnu presicu

Image
NITI JEDAN NE LETI: /

Svi vojni helikopteri s remonta završili u hangarima. Zapovjednik zračnih snaga zakazao je hitnu presicu

"Dvije cijevi koje dolaze na hladnjak motora su pogrešno postavljene. Time je ulje prolazilo kroz hladnjak, ali ne onako kako je zamišljeno. Sustav je funkcionirao, i s 99,99 posto smo sigurni da nema oštećenja, ali naši standardi kvalitete su visoki i nismo htjeli ništa riskirati. Ruski inženjer je dodatno provjeravao helikoptere i utvrdio pogrešku. Postupak je odšarafi, ispusti 17 litara ulja i nalij novih 17 litara ulja", objasnio je Križanec što je bilo s helikopterima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nije bilo opasnosti za posadu i putnike

"Ni u jednom trenutku nije bila dovedena u pitanje sigurnost helikoptera, posade, putnika i bolesnika. Uočena je pogreška, reagirali smo na vrijeme te izvijestili ministra obrane i načelnika OS-a, koliko znam izvješće ima i predsjednica Republike", rekao je Križanec i nekoliko puta ponovio: "Na četirima helikopterima je otklonjena pogreška i nema razloga da oni ne lete. Peti helikopter danas nismo stigli popraviti i ekipa će biti upućena sutra na Krk da popravi i pet helikopter."

Dodao je kako se ostatak eskadrile, odnosno pet helikoptera, nalazi na redovitom procesu održavanja na Plesu. Dodao je kako nije točno da je bilo 270 kvarova, već ih je bilo manje od 200 i da je već riješena jedna trećina. Dodao je i kako su se neke reklamacije odnosile na banalne stvari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja se vraćam na činjenicu da smo odradili 1100 sati naleta, da smo radili zadaće i rotacije na Kosovu. Još nismo došli do 300-satnog pregleda gdje bismo to sami primijetili, mi smo sad na 200 sati eksploatacije. Hoće li biti još reklamacija? Vjerojatno da. Mi nastojimo sve riješiti prije kraja jamstvenog roka i prije nego što financiranje pređe na teret MORH-a", rekao je Križanec i dodao: "Ruski izvođač je priznao svoju pogrešku sinoć i svi radovi i sav materijal ide na njihov račun."

Ponovio da se radi o 'dječjim bolestima'

Nije znao odgovoriti koliki su troškovi otklanjanja kvarova na helikopterima, ali je dodao kako iznos u jamstvenom roku neće prijeći ugovorenih 206 milijuna kuna. Potvrdio je kako se radi o "dječjim bolestima".

Križanec je rekao kako će eventualne plaćati Zrakoplovno-tehnički centar, jer je ugovor potpisan između njih i MORH-a. Dodao je i kako rotacije helikoptera u mirovnoj misiji na Kosovu nisu sporne, iako se mnogi pitaju zašto su sporni helikopteri Mi-171SH zamijenjeni s Mi-8 iz zrakoplovne baze u Divuljama.

Nije htio komentirati nesreću s helikopterom Kiowa Warrior koja se nedavno dogodila pored Zlarina te je dodao kako će svi helikopteri te vrste uskoro biti ponovno podignuti. Potvrdio je kako je 50 posto eskadrile transportnih helikoptera spremno za let te je dodao da nijedna akcija nije ugrožena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo