Napokon će se graditi ceste za most koji ne vodi nikamo: Materijal za njih izvući će - ispod mosta
Premijer je s ministrom prometa ponovno oživio priču o mostu koji je još prije četiri godine sagrađen iznad Drave i sve te godine ne vodi nikamo.
Danas je potpisan ugovor o gradnji autoceste koja bi se trebala nadovezati na taj most.
Pune su četiri godine prošle od završetka velebnog mosta preko Drave. Potrošeno je milijardu i 180 milijuna kuna. No sve te godine, automobili ne prelaze most jer nema ceste iza njega.
Danas je pak potpisan ugovor koji označava početak radova 17 i pol kilometara autoceste prema sjeveru do Belog Manastira vrijedne 440 milijuna kuna.
"Rok dovršetka ovog posla je dvije godine", rekao je Boris Huzjak, predsjednik Uprave HAC-a.
Što znači da će most na prve automobile čekati ukupno šest godina.
"Uvijek može prije, ali moramo imati na umu nekoliko stvari. Prvo da je vlada prije nas, ona SDP-ova, htjela graditi brzu cestu, odustati od autoceste. Mi kad smo preuzeli odgovornost za Hrvatsku, uz podršku premijera promijenili smo tu odluku i rekli smo idemo graditi pun profil jer je to 5C koridor, prevažan je za Hrvatsku", rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
No i kada se cesta izgradi, i dalje će ostati dodatnih pet kilometara koji će se morati izgraditi kako bi se spojili s mađarskom autocestom. Pa most još neće imati puni potencijal.
Kinezi vrijedno grade Pelješki most: 'Što je kriza veća, radnici brže rade'
"Ovaj most je duži od Pelješkog. Otprilke iste cijene. Nešto malo duži je od Pelješkog mosta. Izrazito zahtjevan most koji kad završimo i kad pustimo 5C koridor u promet, nosit će ime 3. gardijske brigade, proslavljenih Kuna", poručio je Ivan Anušić, osječko-baranjski župan.
A za cestu koja će se izgraditi materijal će se izvući - ispod mosta.
Pijesak za građevinske radove u pravilu se morao uvoziti iz susjedne Srbije. No kako je koronakriza počela, tako se počeo vaditi i pijesak iz Drave. Upravo će on biti temelj za buduću cestu.
Kada bude gotova, treba pričekati gradnju još pet kilometara do Mađarske. Ipak, da bi se sjeverne zemlje spojile s Jadranom, a skupi most dobio potpunu funkciju, treba pričekati još i gradnju autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu. Tamo je pak od 360 planiranih kilometara autoceste, izgrađeno oko 100 kilometara.
403 Forbidden