Nadzornik u Hrvatskim željeznicama Damir Martinovski otkrio je na Facebook profilu kako funkcioniraju Hrvatske željeznice.
"Na željeznici radim 40 godina i nikada nije bilo gore. Nakotilo se u upravi uhljeba da više disati ne možemo a već ugrožavaju i sigurnost prometa. Barem da ništa ne rade nego silom žele opravdati svoje postojanje pa izmišljaju poslove koje mi moramo raditi da bi oni nešto mogli kontrolirati jer oni su KONTROLORI a ne izvršioci. Cirkus nastane kad je više kontrolora nego izvršioca a to je slučaj na HŽ."
'Danas radimo nas trojica i imamo 15-20 šefova'
"Konkretno, moja je dužnost nadzor pruge i svih postrojenja na i uz nju (skretnice, mostovi, putni prijelazi, propusti, usjeci, peroni,...) dakle odgovaram za sigurnost putnika i robe. Nalazim neispravnosti, evidentiram ih i po potrebi tražim otklanjanje te planiram održavanje i velike radove kod zamjena postojećeg materijala. Puno je tu posla kojega treba savjesno obavljati jer su ljudski životi u pitanju, np. kut vidljivosti na prijelazu preko pruge ako nije dobar a netko strada ja sam kriv. To mi je osnovni posao kojega sve manje stignem raditi jer moram zadovoljiti uhljebe koji HITNO traže izvješće o; gromobranima, strujnim instalacijama šupa i garaža, protupožarnim aparatima, stanju klima uređaja, potrošnji vode i struje, puknutim cijevima u nekoj vukojebini, ekološkom zbrinjavanju starih pragova, pa onda ispunjavanje razni naloga, formulara, obračun za radnike, zaštitna odjeća, praćenje razni troškova,.... da više ne nabrajam a mogao bi cijelu stranicu. Moj posao je izvršna služba, prije ga je (za ovo područje) radilo 10 ljudi i imali smo jednoga šefa dok danas radimo nas trojica i imamo 15-20 šefova", navodi se u statusu.
Prije 2,5 sati, a sada 4 sata
"Da ne govorim o pragovima, tračnicama, skretnicama i ostalom glavnom materijalu što nam kronično fali jer je novac otišao za dobre plate i ugovore uhljeba. Mene kao starog željezničara je sramota svega ovog a najviše tog što smo se prije 35-40 godina od Vinkovaca do Zagreba vozili 2,5 da danas 4 sata. Mislim da vam je sad jasnije i zbog čega. Kad vam ponovno kasni vlak onda ne proklinjite nas jadnike što vidite uz prugu nego kravataše u Zagrebu u Žutoj zgradi što su prvi puta vidjeli vlak kad su došli iz svoga kamenjara u glavni grad i odmah nam postali šefovi", navodi se na Facebook statusu.
'UGLEDNI PODUZETNIK ZA NET.HR SECIRAO NOVI VLADIN PLAN ZA ZGRTANJE LOVE: ‘Ovo što žele napraviti vlasnicima firmi je zbilja okrutno
Politika uhljebljuje zaslužne'
Kao jedan od onih koji je komentirao status je i poznati hrvatski poduzetnik Saša Cvetojević.
"Kad se pitate zašto vlak danas ide sporije nego prije 20 godina, pročitajte što kažu oni koji rade na željeznici. Isto vam je u zdravstvu, školstvu, ministarstvima, upravama, agencijama, ali i carini, poreznoj, vojsci i policiji.
Politika uhljebljuje “zaslužne”. Zaslužan ne radi, njega se zapošljava. Neće zaslužan kampanjaki plakatoljepilac valjda hodati po pruzi? On je šef, to je njemu njegova borba dala. I on mora delegirati, pa onda osmisli sistematizaciju koja kaže kako mora njegov izmišljeni odjel imati bar još 7 podjedinica. Svaka sa svojim šefićem, koji je njemu dodavao plakate. I tako, čekajte dijagnostiku na koju ste naručeni postmirogojno, vozite se raspadnutim vlakovima i nadajte se boljem sutra. Nada umire zadnja, vi ćete prije!", piše Cvetojević na Facebooku.