Nakon što je obznanjena lista Toyoti koje se povlače u SAD-u, a riječ je o 3,4 milijuna vozila samo na tom tržištu, objavljen je i popis vozila koja se na Starom kontinentu prodaju posljednjih pet godina, a koja bi mogla imati grešku na sklopu papučice gasa.
To su: AYGO (veljača 2005 - kolovoz 2009) IQ (studeni 2008 - studeni 2009) Yaris (studeni 2005 – rujan 2009) Auris (listopad 2006 – 5. siječanj 2010) Corolla (listopad 2006 - prosinac 2009) Verso (veljača 2009 – 5. siječanj 2010) Avensis (studeni 2008 - prosinac 2009) RAV4 (studeni 2005 - studeni 2009) Točan broj vozila čiji vlasnici će dobiti poziv u servise se još uvijek istražuje, ali u Toyoti predviđaju kako bi mogao dosegnuti i 2,8 milijuna. U Europi ovim opozivom nije zahvaćen niti jedan drugi model Toyote, te niti jedan Lexusov.
Predsjednik i izvršni direktor Toyota Motor Europe Tadashi Arashima komentirajući ovaj udarac ugledu marke rekao je kako je politika Toyote staviti svoje klijente na prvo mjesto u svim okolnostima.
"Razumijemo kako trenutna situacija stvara zabrinutost, i mi zbog toga duboko žalimo. Također bismo željeli uvjeriti kupce kako se potencijalni problem gasom pojavljuje samo u vrlo rijetkim slučajevima. Ova akcija je preventivna mjera s ciljem da vozačima naših automobila zajamči najviše sigurnosne standarde! ", dodao je. Problem se prvo javio jesenas kad je u SAD-u napravljen opoziv zbog navodnog zaglavljivanja papučice gasa ispod tepiha na podu automobila. No, zabrinutost je nastala kad se u nekim slučajevim to događalo i u automobilima bez tepiha. Papučica gasa bi ili ostala zaglavljena u pritisnutom položaju ili bi se jako polako vraćala. Kako nam kažu u Toyoti, pronađen je uzrok, a time i rješenje problema, te se trenutno provodi konačna procjena i utvrđivanje protokola samog opoziva.
Toyota Motor Europe još uvijek provjerava serije vozila koje mogu imati problem, zatim će ga proslijediti lokalnim uvoznicima, koji će dalje preuzeti svu brigu o klijentu.
Toyotin PR manager za Hrvatsku, Marko Benvin, kazao nam je kako razloga za strah nema jer je do sada u Europi zabilježeno svega nekoliko slučajeva ove greške. No, kako bi se otklonile sve sumnje, čim od Toyota Motor Europea dobiju popis vozila i njihove brojeve šasija, vlasnicima vozila uključenih u opoziv, poslat će pismeni poziv da automobil dovedu u servis kako bi se zamijenio problematični dio.
Prethodni članci:
arti-201001290489006
arti-201001280309006