MINISTAR DEMANTIRAO CIFRU /

Kinezi zbog Pelješkog mosta traže još 450 milijuna kuna? Butković: 'Cijena može biti i veća i manja'

Image
Foto: Pixsell

Šest mjeseci prije završetka radova pojavio se problem oko završnog financijskog računa

30.9.2021.
8:42
Pixsell
VOYO logo

Radovi na Pelješkom mostu i pristupnoj cesti na Pelješcu napreduju prema planu, a promet bi trebao krenuti u ožujku sljedeće godine. Tada bi trebao biti završen čvor Brijesta.

Međutim šest mjeseci prije završetka radova pojavio se problem oko završnog financijskog računa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
VELIKA FOTOGALERIJA /

Radi se punom parom: Pogledajte na fotografijama iz zraka kako danas izgleda Pelješki most

Image
VELIKA FOTOGALERIJA /

Radi se punom parom: Pogledajte na fotografijama iz zraka kako danas izgleda Pelješki most

O čemu se radi?

Izvođači radova usmenim su putem investitoru Hrvatskim cestama najavili zahtjeve za isplatu dodatnih troškova.

Dodatne financijske zahtjeve zasad su najavili kineska kompanija CRBC i austrijski Strabag. Grčki Avax još se nije oglasio, ali se i od njega očekuju potraživanja dodatnih financijskih sredstava. Dodatni financijski zahtjevi već su se popeli na oko 500 milijuna kuna. Međutim, točni iznosi bit će poznati kad stignu službeni pismeni zahtjevi, doznaje Jutarnji list

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, predstavnici kineske kompanije CRBC koji se nalaze na gradilištu mosta i hrvatski konzultanti koji rade za njih napravili su preliminarni izračun dodatnih troškova. Izračunali su kako bi im Hrvatske ceste kao investitor trebale platiti dodatnih oko 450 milijuna kuna, što je više od 20 posto od ukupne vrijednosti ugovora. Između ostalog, uračunato je povećanje cijena čelika, utjecaj pandemije, povećanje cijena radne snage, ali i veće cijene avionskih karata za kineske radnike koji se vraćaju kući.

Kineskoj kompaniji zbog pandemije već je odobreno produljenje roka završetka radova za šest mjeseci, pa se dodatni financijski zahtjevi zbog pandemije smatraju neosnovanim. Ovaj iznos u Hrvatskim cestama i Ministarstvu prometa izazvao je pravu konsternaciju i ljutnju jer se smatra da je izračun prenapuhan i neopravdan, a izračun još nije odobren ni u sjedištu CRBC-a u Zagrebu.

U Hrvatskim cestama jedino su spremni razgovarati o nadoknadi povećanja troškova nastalih uslijed drastičnog povećanja cijena čelika. A sve ostalo se smatra neosnovanim. 

Situaciju je komentirao i ministar Butković 

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković komentirao je poskupljenja radova na Pelješkom mostu te ih demantirao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim demantirao je samo cifru i istaknuo kako on o tome ne zna ništa. Kaže kako službeni zahtjev nije došao te da cijena može biti i veća i manja. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo