Na Pelješkom mostu radnici kineskog CRBC-a rade i danju i noću na spajanju Hrvatske. Stigli su usto proslaviti i 100. obljetnicu Komunističke partije Kine. Rekli bismo, svečano i radno. A most će, kako stvari stoje, dovršiti u dogovorenom roku, vjerojatno čak i prije. Kineski radnici zidaju i vare i u podne na 35 stupnjeva Celzijevih i po noći uz reflektore, kaže se u prilogu RTL Direkta.
'Bili smo uzrujani kad je Hrvatska izgubila utakmicu'
"Koliko god to teško bilo za povjerovati, vole se šaliti. Vole dobar kvalitetan humor, vole se družiti, vole našu hranu, teletinu, janjetinu, vole takoreći puno istih stvari kao i mi i puno su nam sličniji nego što bi čovjek rekao", kaže Ivan Puđa, inženjer građevine tehničkog odjela CRBC-a.
Iako se radi u tri smjene, uspjeli su skupa s domaćima na gradilištu pratiti utakmice Hrvatske na Europskom prvenstvu.
"Zato što smo ovdje već dugo vremena, Hrvati su nam poput obitelji i bili smo jako uzrujani kada je hrvatska momčad izgubila utakmicu", kazao je za RTL Steven Sheng, administrator u CRBC-u.
"Čak pola sata prije utakmice bi se tu okupljali s nama. Izdvoje se ipak radi korone i svega toga pa su bili ovdje na mulu", ispričao je Ivo Jerković, predsjednik Mjesnog odbora Komarna.
Vatromet u čast spojenih konstrukcija i - Komunističke partije
Nakon svake spojene konstrukcije ondje se upriliči vatromet, kao što je upriličen i u čast 100 godina kineske Komunističke partije.
"Kineska tradicija je da se svi za blagdane okupimo na velikoj večeri. Ali sada, otkako je virusa, od toga nema ništa. Nije nam dopušteno okupljanje toliko ljudi. Ništa slično nismo imali već godinu dana", kazala je za RTL Chen Yang, administratorica u CRBC-u.
Prije pandemije družili su se i s lokalnim stanovništvom čak dotle da su domaćim ljudima na kućni prag donosili poklone.
"Družili smo se non-stop. Čak smo neke i zadržavali, prosili smo cure, nije baš uspijevalo ovim mlađim momcima, ali nadam se da će koji Kinez ostati ovdje kad sve ovo završi", našalio se Mile Brljević.
Zbog vrućine most se uglavnom sastavlja noću
"Najveći broj rukovodećeg inženjerskog kadra među Kinezima je u ranim tridesetim godinama, a nemalo njih je došlo ovdje s fakulteta", rekao je Davor Perić, nadzorni inženjer Hrvatski cesta.
Dosta njih radi vani po ovoj vrućini na 30 i više stupnjeva, ali veći dio posla obavlja se unutar čelične konstrukcije gdje su temperature još i više. Zbog vrućine most se uglavnom sastavlja noću.
"Poznato je da čelik kao materijal ima veliki koeficijent linearnog istezanja tako da se konstrukcija tijekom dana, tijekom zagrijavanja koja može dosegnuti temperaturu iznad 60 stupnjeva, širi, pa upasne segmente moramo postavljati u noćnim satima kada je temperatura stabilna", objasnio je Ivan Puđa.