Krenula je sezona skupih računa, kako bismo od milja ubuduće mogli zvati hrvatsku turističku sezonu koja svake godine prisjedne domaćima, a ove je godine napokon počela prisjedati i strancima. Vjerojatno zato jer im je uvođenje eura kao službene hrvatske valute olakšalo usporedbu cijena dobara i usluga u Hrvatskoj s onima u njihovim zemljama.
A koliko su se cijene promijenile, pokazuju najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) koji je objavio infografiku kretanja cijena u posljednjih 6 mjeseci.
Promatrajući kretanja cijena od studenog 2022. do svibnja ove godine, podaci pokazuju da je espresso kava poskupjela 7%, voćni sok 5%, a pizza 7%. Bečki odrezak ove je godine skuplji 8% u odnosu na lani.
Poskupljenja ne pogađaju samo gurmane, već i ljubitelje kulture. Tako su ulaznice za kazališta 4% skuplje, a oni koji žele pogledati film u kinu, platit će kartu 3% više nego lani.
Poskupile su i usluge.
Muško šišanje ove vas godine košta 8% više nego lani, a žene će šišanje po novom plaćati 4% više.
Oni koji se žele rekreirati u teretani morat će izdvojiti 6% više od sada, a poskupilo je i pranje automobila: 5% više nego lani platit ćete za tuširanje svog limenog ljubimca ove godine.