LOKALNI IZBORI / Biseri iz kampanje: engleski Željka Keruma, tango Sandre Švaljek, medo Milana Bandića

Kampanje za lokalne izbore nisu tako atraktivne kao one nacionalne, nema su tu mnogo ni novaca ni ideja, ali bisera se uvijek nađe

10.5.2017.
22:37
VOYO logo

Lošim engleskim u tri radijska spota na lokalnim radiostanicama, kao i čašćenjem pečenom janjetinom, bivši gradonačelnik Splita ponovno je stigao do pozicije favorita za pravog čovjeka grada.

"Nadam se da ću 21. petoga, ako bog da zdravlja, pobijedit tako da mogu odmah na posal", izjavio je Željko Kerum.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na posao gradonačelnika glavnog grada u šestom mandatu puca Milan Bandić, a najpamtljiviji trenutak kampanje zasad je fotografija iz bolničkog kreveta s medom kojeg je dobio na dar od predsjednice. Budžeti su za lokalne izbore siromašniji, plakata u Zagrebu nema puno.

"Ako pitate Zagrepčane za Milana Bandića, on uistinu živi Zagreb, tako da mislim da je dobro odabrana poruka, grafički moderno složeno, vodi se jako briga da se pokaže da je još u snazi, da može i dalje živjeti Zagreb", kaže Krešimir Macan, politički analitičar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkurencija mu je nikad žešća, treća najpopularnija političarka u državi svoje spotove podlaže rock muzikom pucajući na mlade birače - kampanju gradi upravo na razlici između sebe i Bandića.

A bivša Bandićeva zamjenica Sandra Švaljek ide još dalje: pleše, vesla, rola, svojski se trudi prikazati bliskom malom čovjeku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ove boje isto komuniciraju, dakle, nisam ničija, vidjeli smo da su ovi uglavnom plavi, u nekim stranačkim bojama, a ona je u svim bojama svijeta. Njoj, Bruni Esih i Dragi Prgometu trebaju donekle valjnski plakati, jer koliko god se mi zavaravali da znamo tko su kandidati za Zagreb, građani ne znaju", ističe Macan. 

Ali zato od danas znaju da zagrebački kandidati - Bandić i Švaljek u kampanji koriste aute daruvarskih registracija. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do Drage Prgometa u kampanji pamtimo samo milenijsku fotografiju s imenom stranke.

Nikad kao prije, kampanja se vodi na društvenim mrežama, glavni kandidati za gradonačelnika Zagreba na Fejsbuku imaju od 10 do 40 tisuća pratitelja, a baš danas je ondje nastao prvi fajt. Anka Mrak Taritaš prozvala je Sandru Švaljek što spominje koketiranje HNS-a i HDZ-a, i rekla da je upravo Švaljek bila savjetnica Sanaderu i Kosor, na što je Švaljek odgovorila da je Mrak Taritaš nervozna i da joj pada podrška.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanja "Zagreb je naš" svjetliji je primjer - osim što su se aktivno uključili u obranu parka na Savici, na smetlištu Jakuševec zabili su zastavu po uzoru na američke vojnike kada su osvojili Iwo Jimu.

Inventivnu kampanju vodi i Most u Osijeku. Na prvi maj puštali su lampione u zrak, na koje su građani napisali što ne žele u gradu. Ono što žele mogu napisati na totem kojeg nose svuda gdje idu, a s njihovim kandidatom za gradonačelnika svatko može sjesti za stol.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Smisao ovog stola jest da pokaže da ću to nastaviti raditi u mandatu gradonačelnika, da ću zajedno s građanima pokušavati rješavati njihove probleme", kaže Miroslav Šimić (MOST), kandidat za gradonačelnika Osijeka.

A u nekim mjestima, poput Krka, od kampanje nema ni K, jer isti čovjek vodi grad već četvrt stoljeća i i dalje nema protukandidata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad u tim mandatima nema nekih afera, problema i grad se kvalitetno razvija, tad protukandidati nemaju pravu motivaciju za nastup na izborima", kaže Darijo Vasilić (PGS), gradonačelnik Krka.

Izbori su za 10 dana - kampanja se stigne i popraviti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo