U četvrtak poslije podneva Državno izborno povjerenstvo (DIP) objavit će listu kandidata za predsjednika države, kojeg biramo 22. prosinca, čime će početi službena izborna promidžba, koja će trajati 16 dana. Povjerenstvo je zaprimilo 12 kandidatura, 11 s dovoljnih 10 tisuća potpisa, jednu, onu nezavisnog Slobodana Midžića, sa samo jednim, njegovim potpisom, pa je za očekivati da će ju DIP odbiti.
No, za to treba pričekati službenu odluku DIP-a, odnosno sjednicu zakazanu za podne, na kojoj će Povjerenstvo utvrditi listu kandidata za predsjednika i odmah ju objaviti na svojim mrežnim stranicama, čime će početi službena promidžba.
Velik broj kandidata
Kandidature s dovoljnim brojem potpisa podnijeli su aktualna predsjednica , bivši SDP-ov premijer , pjevač , europarlamentarac Mislav Kolakušić, ekonomist , bivši pravaš sada čelnik stranke Desno . Isto su učinili redatelj odnosno Milan Bandić, kandidatkinja Radničke fronte , zastupnik (SIP), predsjednica Starta i predsjednik Hrvatske stranke svih čakavaca, kajkavaca i štokavaca .
Po brojnosti kandidatura, ovogodišnji će predsjednički izbori biti u 'zlatnoj sredini', najviše ih je, 13, bilo 2004. godine, najmanje, samo četiri, prije pet godina. Početkom novog stoljeća bilo ih je devet, a 2009. godine 12 kandidatura. Kandidati će se biračima službeno moći predstavljati do ponoći, 20. prosinca, kada nastupa dvodnevna izborna šutnja, podsjetila je potpredsjednica DIP-a Vesna Fabijančić-Križanić.
Smiju potrošiti 8 milijuna kuna
Kandidatima je poručila da vode brigu o financijskim aspektima promidžbe, da će morati prikazati sve donacije, sva vlastita sredstva, troškove, cijene i popuste medijskog oglašavanja. Po novome, posebno će morati iskazati trošak promidžbe na društvenim mrežama. Svaki kandidat na promidžbu smije potrošiti do osam milijuna kuna, a što su i koliko potrošili, odnosno dobili, morat će izvijestiti već sedam dana prije izbora. Njihova će se izvješća objavljivati na jednom mjestu, mrežnoj stranici DIP-a i bit će dostupni širokoj javnosti.
Za razliku od prošlih izbora, predsjednički kandidati na ovima nemaju obvezu izvijestiti koliko vlastitih sredstva kane potrošiti na promidžbu.