KAKVA JE SUDBINA SLAVONSKOG GIGANTA? Domaći brend u gubicima, jedini spas su im Česi: /

'Zabrinut sam, to mi je egzistencija!'

Image
Foto: screenshot RTL

Poslije milijun restrukturiranja, reorganizacija i stečajeva, spas i smanjenje milijunskih dugova Uprava Đure Đakovića vidi u Česima

30.4.2021.
19:31
screenshot RTL
VOYO logo

Ove godine Đuro Đaković slavi stoti rođendan, ali možda ga ne dočeka... Tvrtka koja zapošljava 550 ljudi ponovno je u velikim problemima. Dok proizvodnje i narudžbi nema - dugovi su tu, javlja RTL Direkt.

"Doktor za tenkove i specijalna vozila" definitivno je Miroslav Gložić jer je u Đuri Đakoviću "natukao" godine i godine radnog staža. Sve je puno tenkova MORH-a, ali su u "Đuri" samo na održavanju i remontu, a nekoć ih je i proizvodio te je iz radione izašlo 700 tenkova. Posljednje vozilo proizvedeno je 2013., a riječ je o borbenom oklopnom vozilu Patrija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Meni je kao starom radniku u interesu da ova firma opstane bio ja u njoj ili ne, i želja mi je da mi unuci rade u njoj, već sam ih dovodio da gledaju", govori Gložić za RTL Direkt.

Image
ĐURO ĐAKOVIĆ I DALJE U PROBLEMIMA: /

Novi šef uprave nije ni počeo raditi, a jedan član već dao ostavku

Image
ĐURO ĐAKOVIĆ I DALJE U PROBLEMIMA: /

Novi šef uprave nije ni počeo raditi, a jedan član već dao ostavku

Spas je u Česima?

Đuro Đaković nekada je bio najbolji, bio je gigant, brend, prva jugoslavenska tvornica mostova i vagona. Čak su se i lokomotive za Iran izvozile iz Slavonskog Broda. U pogonima je tijekom 80-ih radilo 16.000 ljudi, u 90-ima 5.000, a tijekom 2000-ih radnika je bilo 2.000. Preostali radnici osim na održavanju tenkova rade i na proizvodnji vagona, što čini 95 posto prihoda tvrtke. Nenad Barić ih sa svojim kolegama godišnje napravi 400.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

"Kako neću biti zabrinut, to mi je egzistencija. I supruga mi tu radi. Pa gledajte, svi mi od plaće živimo. Čujem da bi nas Česi preuzeli", kaže Barić. Poslije milijun restrukturiranja, reorganizacija i stečajeva, spas i smanjenje milijunskih dugova Uprava vidi u Česima. Osim dugova i kredita, na vrata im je pokucala i pandemija korone, što znači da imaju manje posla, sirovine su skuplje, dobavljači kasne... U Upravi vele da usprkos svim tim problemima u 2020. ni jedna isporuka nije kasnila.

"Imamo velike probleme s kamatama i financiranjem. Ne s likvidnošću nego govorim o kamatama iz prethodnih razdoblja, radi se o velikim iznosima, koji nam dodatno opterećuju naše poslovanje", kaže za RTL Direkt Hrvoje Kekez, predsjednik Uprave Đure Đakovića.

Česi kao većinski vlasnici

U Ministarstvo gospodarstva i financija predali su program rekonstruiranja pa kada i ako prođe njihov ispit ide na Vladu te na koncu u Bruxelles. Manji udio zadržali bi država i dioničari dok bi većinski vlasnici bili Česi.

Image

"Oni su i inače postali i dioničari, oni imaju 18 posto vlasništvo i s nama blisko surađuju na svemu onom što bi nama sada moglo pomoći ", kaže Kekez, a na pitanje što ako ne, odgovara da on ne vidi budućnost bez novog strateškog partnera i restrukturiranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako Đuru Đakovića preuzme češki investitor ostat će i ime i radna mjesta, dakle brend će i dalje postojati. Čini se da će opet radnici biti na ulicama umjesto za strojevima jer ako se Đuro Đaković ne privatizira potonut će i brodski ponos.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo