Ove godine Đuro Đaković slavi stoti rođendan, ali možda ga ne dočeka... Tvrtka koja zapošljava 550 ljudi ponovno je u velikim problemima. Dok proizvodnje i narudžbi nema - dugovi su tu, javlja RTL Direkt.
"Doktor za tenkove i specijalna vozila" definitivno je Miroslav Gložić jer je u Đuri Đakoviću "natukao" godine i godine radnog staža. Sve je puno tenkova MORH-a, ali su u "Đuri" samo na održavanju i remontu, a nekoć ih je i proizvodio te je iz radione izašlo 700 tenkova. Posljednje vozilo proizvedeno je 2013., a riječ je o borbenom oklopnom vozilu Patrija.
"Meni je kao starom radniku u interesu da ova firma opstane bio ja u njoj ili ne, i želja mi je da mi unuci rade u njoj, već sam ih dovodio da gledaju", govori Gložić za RTL Direkt.
Spas je u Česima?
Đuro Đaković nekada je bio najbolji, bio je gigant, brend, prva jugoslavenska tvornica mostova i vagona. Čak su se i lokomotive za Iran izvozile iz Slavonskog Broda. U pogonima je tijekom 80-ih radilo 16.000 ljudi, u 90-ima 5.000, a tijekom 2000-ih radnika je bilo 2.000. Preostali radnici osim na održavanju tenkova rade i na proizvodnji vagona, što čini 95 posto prihoda tvrtke. Nenad Barić ih sa svojim kolegama godišnje napravi 400.
"Kako neću biti zabrinut, to mi je egzistencija. I supruga mi tu radi. Pa gledajte, svi mi od plaće živimo. Čujem da bi nas Česi preuzeli", kaže Barić. Poslije milijun restrukturiranja, reorganizacija i stečajeva, spas i smanjenje milijunskih dugova Uprava vidi u Česima. Osim dugova i kredita, na vrata im je pokucala i pandemija korone, što znači da imaju manje posla, sirovine su skuplje, dobavljači kasne... U Upravi vele da usprkos svim tim problemima u 2020. ni jedna isporuka nije kasnila.
"Imamo velike probleme s kamatama i financiranjem. Ne s likvidnošću nego govorim o kamatama iz prethodnih razdoblja, radi se o velikim iznosima, koji nam dodatno opterećuju naše poslovanje", kaže za RTL Direkt Hrvoje Kekez, predsjednik Uprave Đure Đakovića.
Česi kao većinski vlasnici
U Ministarstvo gospodarstva i financija predali su program rekonstruiranja pa kada i ako prođe njihov ispit ide na Vladu te na koncu u Bruxelles. Manji udio zadržali bi država i dioničari dok bi većinski vlasnici bili Česi.
"Oni su i inače postali i dioničari, oni imaju 18 posto vlasništvo i s nama blisko surađuju na svemu onom što bi nama sada moglo pomoći ", kaže Kekez, a na pitanje što ako ne, odgovara da on ne vidi budućnost bez novog strateškog partnera i restrukturiranja.
Ako Đuru Đakovića preuzme češki investitor ostat će i ime i radna mjesta, dakle brend će i dalje postojati. Čini se da će opet radnici biti na ulicama umjesto za strojevima jer ako se Đuro Đaković ne privatizira potonut će i brodski ponos.