Vodič za skijaše /

Kako na skijanje u doba korone? Glavni adut agencija ove sezone - 'odlični uvjeti otkazivanja', ali cijene se ne mijenjaju

Image
Foto: Pixsell

"Svi bi išli na skijanje, ali su dva osnovna problema koja sve muče: povrat novca u slučaju da se ne može putovati i samoizolacija"

4.10.2020.
8:55
Pixsell
VOYO logo

Od skijaške turističke sezone dijeli nas nešto više od dva mjeseca, no već se sada da s povelikom sigurnošću reći da bi ovo mogla biti najčudnija sezona ikada, kako za turističke djelatnike tako i za mnogobrojne Hrvate koji su zimu navikli provoditi na nekim od znanih europskih skijališta. Čeka nas, nema sumnje, korona ski sezona, jer epidemiološke mjere i situacija s Covidom 19, krojiti će ovu skijašku sezonu onako kako nam u dobroj mjeri kroji i živote.

Image
GORAN NEDELJKO /

'Tužio sam Austriju zbog korone! Nije važan novac, nego to da je netko riskirao moje zdravlje'

Image
GORAN NEDELJKO /

'Tužio sam Austriju zbog korone! Nije važan novac, nego to da je netko riskirao moje zdravlje'

Povrat novca ili vaučeri

Ne čudi stoga da su dobar dio promotivnih kampanju turističke agencije bazirali na "odličnim uvjetima otkazivanja". Agencija Skiguru, primjerice, na svojoj internetskoj stranici ima i rubriku 'dodatni uvjete Covid 19' u kojoj obavještava klijente da su kao odgovor na aktualnu pandemijsku krizu pripremili posebne dodatke uvjetima poslovanja koji ih štite od eventualnog ponavljanja mjera restrikcije kretanje. Uvjeti otkazivanja aranžmana ukoliko se u zemlji u kojoj je skijalište proglase epidemiološke mjere koje ograničavaju kretanje iz zemlje u zemlju ili pak određuju obaveznu karantenu po izlasku, ili po ulasku u Hrvatsku, donekle se razlikuju od aranžmana do aranžmana, no u načelu se mahom svode na kombinacije koje idu od stopostotnog povrata novca ukoliko se put otkaže na vrijeme, do podijele vaučera u određenom iznosu koji se mogu iskoristiti u narednih 14 mjeseci od datuma kada je zakazan početak korištenja aranžmana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve je pod ručnom"

Ivan Zadrović, iz turističke agencije Izazov, kaže kako u ovom trenutku upita za ski aranžmane ima dosta, ali konkretnih rezervacija nema. 

"Stranke generalno čekaju razvoj situacije s Covidom, znači sve je pod ručnom. U odnosu na prošlu godinu to nije niti 10 do 20 posto kako smo i koliko inače imali. Prošlih godina smo već krajem rujna kompletno prodali neke destinacije u Italiji i Austriji", kaže Zadrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na čekanju je tako puno grupa s kojima agencije radi, iz svih djelova Hrvatske, pa čak i  iz drugih država u regiji.

"Svi bi išli na skijanje, ali su dva osnovna problema koja sve muče; povrat novca u slučaju da se ne može putovati i samoizolacija. Sve će ovisiti isključivo o odlukama lokalnih Vlada vezano za epidemiološke mjere ", ističe Zadrović.

Sve ovisi o vladama

Daje pritom i sasvim slikovitu ilustraciju jednog od mogućih scenarija. Primjerice, ako hrvatska Vlada proglasi da svatko tko dođe iz Francuske sa skijanja mora u samoizolaciju 10 do 14 dana, apsolutno nitko, smatra Zadrović, neće ići u Francusku na skijanje. Stoga, zaključuje Zadrović, uspješnost ove skijaške sezone ne ovisi o ničem drugom nego od odlukama Vlada pojedinih država.

U takvoj situaciji bolji uvjeti otkazivanja bi uistinu mogli biti jezičac na vagi kod odluke kojoj se agenciji prikloniti. U turističkoj agenciji „Izazov“ uvjeti otkazivanja su usklađeni  s uvjetima otkazivanja partnera s kojima rade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povrat novca strankama je tu moguć isključivo u slučajevima zatvaranja skijališta od strane lokalne Vlade, odnosno u slučaju zatvaranja granice tako da se ne može izaći iz Hrvatske, ili ući u državu u koju se putuje te u slučaju da je test putnika prije puta pokazao da je pozitivan.

Cijene ipak nisu manje

Image
Foto: Shutterstock

Situacija s Covidom nije, međutim, dovela do smanjenja cijena aranžmana. Cijene su ostale na razini prošle godine, u Francuskoj su povoljnije nego u Austriji i Italiji, ali su partneri agencija, s obzirom na situaciju, fleksibilniji oko rokova plaćanja i potvrđivanja rezervacija. Sva što je ostalo agencijama, osim vjerovati da će Covid, slikovito rečeno, imati razumijevanja za ski sezonu, jest domisliti se kako privući klijente. U agenciji „Izazov“, a tako je i s drugima, povećali su maksimalno aktivnost na društvenim mrežama baš kao i digitalni marketing, ali neizvjesnost je i dalje tu. Jer, kako kaže, Zadrović: “Sve to skupa ništa ne vrijedi ako se donese neka odluka na razini Vlade koja će ljude nagnati da odustanu od putovanja.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema nekim procjenama turističkih radnika na skijanje će ove godine svaki treći, odnosno svaki drugi skijaš. Na potezu su dakle korisnici koji bi, lako moguće, mogli s odlukom gdje će i hoće li skijati mogli čekati do zadnjeg trena. No, ima i onih koji su baš zbog Covida odavno odlučili da će ovaj put postupiti sasvim drugačije nego inače. Petra s obitelji redovito skija u Italiji. Namjera joj je bila to učiniti i ove godine, da bi odluke talijanskih vlasti vezane za Covid i tretman Hrvata koji putuju Italiju tu odluku promijenile drastično.

Skijanja će biti, jer se Covida na skijalištima ne boji, ali ne u Italiji ili Austriji, već u Slovačkoj, Češkoj, ako ne i Poljskoj! Tamo je sve vezano za Covid, barem za sada i kako se Petri čini, puno liberalnije i bezbrižnije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo