Od početka lipnja turistička zajednice grada Rovinja dobiva brojne pritužbe turista na tečaj pojedinih mjenjačnica. Neki tvrde da su za 100 eura dobili tek 610 kuna. Kako javljaRTL Danas, riječ je o tvrtki koja ima poslovnice diljem hrvatske obale, pa slične priče stižu i iz drugih turističkih središta. Tako je u subotu, 11. srpnja, njemački turist na Krku želio promijeniti 100 eura, i ostao je prilično iznenađen kada mu je mjenjačnica dala samo 610 kuna.
A to nije prvi put, i zbog toga su bijesni i mještani, zabrinuti kakvu sliku će turisti ponijeti o Hrvatskoj.
“Vidio sam kako su u jednoj mjenjačnici jednom njemačkom dječaku promijenili 200 eura po tečaju od 6,1 kuna. Nisam to mogao prešutjeti te se na kraju i posvađao s djelatnikom mjenjačnice. Naravno, ništa se nije dogodilo, dječakovi roditelji koji su bili u blizini su ostali šokirani kad sam im rekao što se dogodilo. No, nije bilo pomoći”, rekao je Hrvat za Fenix-magazin.
'Loša je to reklama za cjelokupni turizam i za cijelu Hrvatsku'
Iako praksa nije nezakonita, brojni se turisti osjećaju prevarenima i turistički djelatnici tvrde kako se time ruši kredibilitet cjelokupnog hrvatskog turizma.
"Bila bih vrlo ljuta i mislim da nije u redu da se ovakve stvari rade", rekla je Sophie iz Njemačke dok Leo iz Njemačke dodaje: 'Loša je to reklama za cjelokupni turizam i za cijelu Hrvatsku'. Što je najbolje, sa stranim turistima se slažu i Rovinjani.
"Najgore što gost ispašta u svemu tome, a na kraju i mi kao ugostitelji isto", poručio je za RTLJoško Radovčić, djelatnik rovinjskog restorana.
Može se ostati zakinut za 1000 kuna
Uobičajeni tečaj od 7,50 u spornim se poslovnicama postiže tek ako se uplati 800 ili više eura. No, kako za RTL otkriva djelatnik tvrtke koji je htio ostati anoniman, ako pažljivo ne čitate mala slova, možete ostati zakinuti za čak 1000 kuna.
"Prvo što ljudi vide kada dođu u tu mjenjačnicu je to istaknuto 7,50 za 800 eura, iako piše ono 7,50, prvo to uoče, a onda kasnije u onih sto, milijun brojeva različitih valuta piše 6,10", rekao je anonimni djelatnik tvrtke.
Vlasnik: Sve je po propisima. Tko nije zadovoljan, vraćamo novac
Evo što kaže vlasnik tvrtke, pisanim objašnjenjem.
"Tvrtka posluje u skladu s propisima RH. Ovakva je praksa uobičajena u svijetu, posebno kada se radi o frekventnim lokacijama s visokim zakupima. Tečajne liste su jasno istaknute, a klijentima vraćamo novac ako nakon transakcije nisu zadovoljni", navodi vlasnik u svom odgvoru.
U Turističkoj zajednici Grada Rovinja potvrđuju da nisu zadovoljni te da su uputili upit HNB-u, koji su im, pak, odgovorili da ovlašteni mjenjači imaju pravo formirati vlastite cijene, ali pritom moraju jasno istaknuti tečaj.