Kako je 'bljedoliki' postao treći predsjednik?

Novi hrvatski predsjednik je tih, miran, odmjeren i skroman čovjek, kakav je dojam ostavljao u predsjedničkoj kampanji.

11.1.2010.
2:02
VOYO logo

arti-201001110302006Sintagme 'smrznuta lignja', 'kuhana noga', 'Casper', 'bljedoliki', 'čovjek od papira' ili 'ameba' samo su neki od opisa koje je Ivo Josipović zaradio posljednjih mjeseci. Iako je u predizbornoj kampanji za prvi krug predsjedničkih izbora nastojao izbjeći bilo kakve sukobe sa svojim protukandidatima i fokus javnosti ostaviti na programu, Josipović je u drugom krugu morao nastupati u malo oštrijem tonu budući da se njegov nekadašnji stranački kolega Milan Bandić žestoko obrušio na njega.

arti-201001110283006U toj 'borbi' Josipović se nije pokazao pretjerano 'drčnom' osobom. I prije su se iz samog SDP-a čuli prigovori kako je tih i premalo aktivan, no Josipović se, čini se, držao stare poslovice: "Tiha voda brege dere". Na Bandićevu prozivku da radi na daljinski upravljač Zorana Milanović, a iz laboratorija SDP-a, odgovorio je tek nemuštom metaforom o izboru između svjetla i tame.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz predbacivanja o vjeri, korumpiranosti, imovini i karijeri u Komunističkoj partiji, najzanimljiviji je sigurno bio sukob oko 'crvenjenja' Hrvatske, kad su iz Bandićevog stožera iz konteksta izvukli neoprezne Josipovićeve riječi o tome da će 'zacrveniti Hrvatsku' te ih iskoristili u predizbornom spotu. Ivo Josipović stvar je riješio galantno: prepustio je DIP-u da odluči o spornom spotu, a Bandića je prozvao da pokušava kampanju pretvoriti u kaljužu.

Da je osoba koja se ne upušta u osobne obračune, Josipović je pokazao kad je tek u jednoj prilici napao Milana Bandića i optužio ga da se svojedobno razveo od supruge kako bi otkupio dva društvena stana. Iako je na prvom sučeljavanju s Bandićem rekao da ne zna je li potonji korumpiran, kasnije je spominjao istrage USKOK-a i konspiraciju s Ivom Sanaderom, no nijednu od insinuacija nije potkrijepio dokazima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nespretan trenutak Josipović je imao u predizbornoj kampanji za prvi krug izbora, kad je u prvih deset dana kampanje potrošio milijun kuna, dok je istodobno govorio kako "je u vrijeme krize pitanje morala i osjećaja za društveni trenutak koliko će se novca potrošiti u kampanji".

Inače, Josipović je prijavio da je u predsjedničkoj kampanji potrošio 4,7 milijuna kuna, dok su GONG i TIH taj iznos procijenili na 7,8 milijuna kuna. Najraskošniji trošak je bio spot Put ka sreći, u kojem je nastupila krema hrvatske estrade koja mu daje potporu, poput Tamare Obrovac, TBF-a, Gorana Bareta, Kemala Montena, Damira Urbana, Josipe Lisac...

Dakle, osim nekoliko sitnih epizoda iz kampanje, 54-godišnji profesor prava i skladatelj građanima nije niti će (vjerojatno) ostati u pamćenju kao kakva osebujna, karizmatična osoba. Građani su svoj glas dali obećanju o novoj pravednosti i borbi protiv korupcije, i ostaje vidjeti što će ovaj, dosad mirni, građanin promijeniti na tom polju...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo