arti-201001110302006Sintagme 'smrznuta lignja', 'kuhana noga', 'Casper', 'bljedoliki', 'čovjek od papira' ili 'ameba' samo su neki od opisa koje je Ivo Josipović zaradio posljednjih mjeseci. Iako je u predizbornoj kampanji za prvi krug predsjedničkih izbora nastojao izbjeći bilo kakve sukobe sa svojim protukandidatima i fokus javnosti ostaviti na programu, Josipović je u drugom krugu morao nastupati u malo oštrijem tonu budući da se njegov nekadašnji stranački kolega Milan Bandić žestoko obrušio na njega.
arti-201001110283006U toj 'borbi' Josipović se nije pokazao pretjerano 'drčnom' osobom. I prije su se iz samog SDP-a čuli prigovori kako je tih i premalo aktivan, no Josipović se, čini se, držao stare poslovice: "Tiha voda brege dere". Na Bandićevu prozivku da radi na daljinski upravljač Zorana Milanović, a iz laboratorija SDP-a, odgovorio je tek nemuštom metaforom o izboru između svjetla i tame.
Uz predbacivanja o vjeri, korumpiranosti, imovini i karijeri u Komunističkoj partiji, najzanimljiviji je sigurno bio sukob oko 'crvenjenja' Hrvatske, kad su iz Bandićevog stožera iz konteksta izvukli neoprezne Josipovićeve riječi o tome da će 'zacrveniti Hrvatsku' te ih iskoristili u predizbornom spotu. Ivo Josipović stvar je riješio galantno: prepustio je DIP-u da odluči o spornom spotu, a Bandića je prozvao da pokušava kampanju pretvoriti u kaljužu.
Da je osoba koja se ne upušta u osobne obračune, Josipović je pokazao kad je tek u jednoj prilici napao Milana Bandića i optužio ga da se svojedobno razveo od supruge kako bi otkupio dva društvena stana. Iako je na prvom sučeljavanju s Bandićem rekao da ne zna je li potonji korumpiran, kasnije je spominjao istrage USKOK-a i konspiraciju s Ivom Sanaderom, no nijednu od insinuacija nije potkrijepio dokazima.
Nespretan trenutak Josipović je imao u predizbornoj kampanji za prvi krug izbora, kad je u prvih deset dana kampanje potrošio milijun kuna, dok je istodobno govorio kako "je u vrijeme krize pitanje morala i osjećaja za društveni trenutak koliko će se novca potrošiti u kampanji".
Inače, Josipović je prijavio da je u predsjedničkoj kampanji potrošio 4,7 milijuna kuna, dok su GONG i TIH taj iznos procijenili na 7,8 milijuna kuna. Najraskošniji trošak je bio spot Put ka sreći, u kojem je nastupila krema hrvatske estrade koja mu daje potporu, poput Tamare Obrovac, TBF-a, Gorana Bareta, Kemala Montena, Damira Urbana, Josipe Lisac...
Dakle, osim nekoliko sitnih epizoda iz kampanje, 54-godišnji profesor prava i skladatelj građanima nije niti će (vjerojatno) ostati u pamćenju kao kakva osebujna, karizmatična osoba. Građani su svoj glas dali obećanju o novoj pravednosti i borbi protiv korupcije, i ostaje vidjeti što će ovaj, dosad mirni, građanin promijeniti na tom polju...