Kako dug od 1.000 može narasti na 7.000 kuna?

Kako je potpredsjednik Vlade Neven Mimica postao kandidat za europskog povjerenika za zaštitu potrošača, zanimljivo je vidjeti kako u nas tu stoje stvari.

3.5.2013.
7:14
VOYO logo

U proteklih se šest godina (od 2007. do 2012.) 114.105 građana obratilo udruzi Potrošač za savjete i pomoć. Lani se to događalo najčešće, 22.543 puta, a 2007. 15.432. U posljednje vrijeme najveće su noćne more građanima – telekomunikacije i ovrhe. U zagrebačkom savjetovalištu (koje je i najzatrpanije pitanjima građana) lani je od 9316 potrošača njih 1267 imalo problema s telekomunikacijama, a 802 s ovrhama. Slijedi 730 pritužbi na materijalne nedostatke proizvoda.

"Prije su dnevno tri-četiri poziva ili dolaska u savjetovalište bila zbog ovrha, a ove će ih godine biti još i više jer su ljudima ovrhe postale mora. Sada imamo oko 40 poziva i oko 10 dolazaka dnevno, a svaki treći tiče se ovrha. Taj je problem nastao 1. listopada 2010. kada je na snagu stupio Ovršni zakon pa su se svi stari ovršni predmeti sa suda (kojih se u 10 godina nagomilalo 500.000) počeli u valovima puštati na naplatu preko FINA-e na račune građana, ali sa zateznim kamatama. Ako je netko 2004. imao 1.000 kuna duga, danas mu taj iznos sa svim ovršnim troškovima i zateznim kamatama zna dosegnuti i 7.000 kuna. Ako je nekome mirovina 1.800 kuna, onda bi više od tri mirovine morao dati samo za tu ovrhu. Kada se takvo što dogodi, ljudi zovu nas", objašnjava za Večernji list tajnik i savjetnik u zagrebačkom savjetovalištu Potrošača Igor Vujović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primjedbe potrošača na materijalne nedostatke (recimo, pukne vam peta na novoj cipeli ili vam se nakon nekoliko dana pokvari tek kupljeni televizor) obrazložio je time što se trgovci služe raznim smicalicama kako bi kupcima zatajili njihova zakonska prava.

Iskorištavaju potrošačku lakomislenost

Ipak, najviše je pitanja i prigovora na telekomunikacije, jer je zakonski i institucionalno telefonija najuređenije područje, ali i najproblematičnije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To su očito posljedice namjere operatora da nas prevare, jednostavno iskorištavaju potrošačku lakomislenost i povjerenje. Ništa bolje nije ni u slučaju financija. Banke namjerno rade takve ugovore koje prosječan potrošač ne može shvatiti. Ugovori se namjerno sastavljaju da su što kompliciraniji i nerazumljiviji",– kaže Vujović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo