Od ponedjeljka počinje uspostava gradskog i prigradskog prometa. Prema najavama, još uvijek neće raditi voziti punim kapacitetom i uobičajenim voznim redom.
U Zagrebu će primjerice voziti autobusi, ali ne i tramvaji.
Točno u pet sati i dvadeset minuta u ponedjeljak će sa svojih će stanica krenuti prvi autobusi zagrebačkog ZET-a sukladno odluci Vlade o djelomičnoj normalizaciji gradskog i prigradskog prijevoza.
"Promet će biti organiziran na 11 autobusnih linija sa 130 autobusa, a tramvajski promet obavljat će se sa 60 autobusa na linijama na kojima idu tramvaji", rekla je predsjednica Uprave ZET-a Ljuba Romčević-Žgela.
Zbog prošlomjesečnog snažnog potresa tramvajski promet u Zagrebu se još ne može uspostaviti. Vozači će se štititi maskama i pregradama od stakloplastike. Donesene su i preporuke za putnike.
"Da putnici u prijevozu koriste rukavice, maske i sve ono čime bi zaštitili svoje zdravlje. Preporuka je i da se poštuje propisana udaljenost", kazala je Žgela.
"To će biti kombinacija nedjeljnog voznog reda s pojačanim linijama"
To bi u praksi značilo da se mogu koristiti samo mjesta za sjedenje, a stajaća samo ona gdje nema sjedišta. U Prometu Split također su spremni za obnovu prijevoza u gradu i okolici. No isto izmijenjenim voznim redom.
"Taj vozni red će biti kombinacija nedjeljnog voznog reda s pojačanim linijama u vrijeme odlaska na posao i dolaska s posla. Imat ćemo dnevno otprilike 750 polazaka što je oko 65 posto našeg ukupnog kapaciteta", kazao je predsjednik Uprave Promet Split Miroslav Delić.
Ono što nije propisano jest način kontrole propisanih mjera unutar vozila.
"A tko će to kontrolirati? Siguran sam da vozač tijekom vožnje to ne može kontrolirati. Mislim da bi tu naše službe civilne zaštite trebale dati svoj doprinos kako bi taj javni prijevoz funkcionirao na što bolji način", kazao je Delić.
Na isti način promet će biti organiziran u Rijeci, Osijeku, no i drugim gradovima koji imaju gradski promet. Građani skeptični.
"Nekako me je strah, mislim da će to biti kaos", rekla je Zora iz Zagreba.
"Sve se to da lijepo regulirati. Samo da se ljudi drže reda. Ali mene više interesira prigradska željeznica, što je sa željeznicom? Nitko ne spominje, samo spominju tramvaje i autobuse", kazala je Jasna iz Zagreba.
Na glavnom željezničkom kolodvoru testira se informatička oprema. Spremni su za početak prometa. U vlakovima koji imaju sjedala u redovima kao autobus, treba sjediti jedna osoba u redu, na način da sjede naizmjence na sasvim lijevom i sasvim desnom sjedalu. Za sve ostale detalje upućujemo vas na internetske stranice svakog od prijevoznika.