HC u priopćenju navodi da mu je iz Viadukta u srijedu, 15. ožujka, stigao novi prijedlog plana izgradnje mosta Čiovo s pristupnim cestama, s predloženim novim završetkom radova prema kojem most neće biti završen do kraja ove godine, prenosi Poslovni dnevnik.
"U ovom trenutku možemo konstatirati kako eventualni raskid ugovora nije isključen, međutim prije konačne odluke potrebno je provesti projekcijsku analizu mogućih scenarija, tako da se donese isključivo ispravna odluka koja će biti najpovoljnija te dovesti do realizacije projekta u vremenski prihvatljivom roku," kažu u HC-u.
HC napominje da financiranje izgradnje mosta Čiovo iz EU-ovih fondova nije upitno, jer je za projekt predviđeno faziranje koje je u skladu s pravilima Europske unije.
Neprihvatljivost novog prijedloga Viadukta HC-u prije svega se odnosi na, kako se navodi, "nepovjerenje investitora prema izvođaču, uzrokovano nepridržavanjem službenih i predanih dinamičkih planova tijekom trajanja izgradnje, te zbog problema poslovanja i financijske nelikvidnosti u kojoj se trenutačno izvođač radova i nalazi".
HC ističe da je Viaduktovo nepridržavanje rokova utjecalo na trenutačni negativan imidž projekta, koji je "bio prihvaćen s pozitivnim oduševljenjem i velikim iščekivanjem".
U HC-u najavljuju kako će unatoč neprihvatljivosti novog dinamičkog plana, HC zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture tijekom idućeg tjedna sagledati sve aspekte i moguća rješenja novonastale situacije, isključivo u interesu i pozitivnom ishodu toga strateškog projekta.
Revidirali projekt
Dan kasnije Viadukt je revidirao plan te tvrdi kako su 16. ožujka uputili revidirani plan te da most mogu završiti do 26. prosinca ove godine.
“Uz realnu pretpostavku dodatnog angažmana u proizvodnom pogonu podizvođača i ubrzavanjem radova na okrupnjavanju pokretnog raspona, to je rok kojeg se Viadukt s podizvođačima planira pridržavati”, stoji u priopćenju tvrtke.
Kašnjenje je stara boljka
Problemi s kašnjenjem u gradnji mosta Čiovo nisu novost. Potkraj studenoga prošle godine (22. studenoga) ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković Viaduktu je dao rok od osam dana za jamstvo završetka gradnje mosta do 15. lipnja 2017. godine, u suprotnom najavivši mogući raskid ugovora.
Butković je tada rekao kako su problemi s kojima se suočava Viadukt "dosta veliki", ali nije želio navesti o kojim problemima je riječ.
Dva tjedna kasnije, Viadukt je Butkoviću zajamčio da će do 15. lipnja 2017. godine dovršiti posao.
"Uklonili smo sve probleme, nejasnoće i nesuglasice te će 15. lipnja most biti gotov", rekao je tada predsjednik uprave Viadukta Joško Mikulić. Objasnio je da je gradnja mosta zapela zbog financijskih problema industrije čelika u regiji, a da je problem riješen tako da će se posao dovršiti u jednom od hrvatskih brodogradilišta.
Problem s likvidnošću?
No kako piše Jutarnji, u međuvremenu je Viadukt zapao u teške financijske probleme i postao nelikvidan.
Radnicima nisu isplaćene plaće te je većina njih otišla na bolovanje i na gradilištu gotovo nema radnika. “Pa na gradilištu nema voditelja poslova, tamo je potpuno rasulo”, tvrdi sugovornik Jutarnjeg. Prema neslužbenim informacijama, u ovom je trenutku obavljeno samo 58 posto radova, odnosno sagrađeni su stupovi na koje treba postaviti čeličnu konstrukciju.
Vrijednost izgradnje mosta kopno-otok Čiovo, čija je gradnja počela u veljači 2015. godine nešto je veća od 207 milijuna kuna, od čega 176,7 milijuna kuna iz EU-ovih fondova.
Most će biti dug 547 metara, 25 metara iznad morske površine, imat će 13 stubišta u moru i dva upornjaka na kopnu - jedan na strani Čiova, a drugi na trogirskoj strani. Osim gradnje mosta, s Viaduktom je ugovorena i gradnja pristupnih cesta s kopnene i čiovske strane. Rokovi dovršetka cesta nisu upitni, stoga se razmatra samo raskid ugovora za most.