Stavove sa skupa udruge "U ime obitelji" po kojima obrazovni sustav djeci poručuje da je sve prihvatljivo i može prolaznu, uobičajenu "zbunjenost" kod djece oko vlastitog spolnog identiteta pretvoriti u mišljenje da zaista jesu to što misle da jesu – dječak da je djevojčica i obrnuto, komentirali su i drugi strčnjaci.
Profesorica sociologije i izvršna direktorice Foruma za slobodu odgoja Eli Pijace Plavšić na to je ustvrdila kako o obrazovanju sve više govore nestručni ljudi koji ne poznaju obrazovne procese u društvu koje je sve konzervativnije i u kojem vlada strah od govora o zdravstvenom i spolnom odgoju. "Uopće ne znam da li bih, i kako uopće komentirala izjavu da edukacija – zbunjuje. Već je vrtić mjesto na kojem djeca trebaju učiti o različitostima, što se u vrtićima i čini, no puno manje danas nego što se činilo prije. Danas je, najvjerojatnije zato što se oko toga vodi 'rat' između dviju političkih struja, spolna edukacija u obrazovnom sustavu jako zapostavljena, svi se boje o tome govoriti, vlada strah", kazala je dodajući kako se, u želji da se izbjegnu sukobi u društvu, i u kurikularnoj reformi želi što manje sadržaja posvetiti seksualnosti. Pritom dodaje kako političari moraju shvatiti da o obrazovanju moraju odlučivati oni koji su za to - obrazovani.
Kada djevojčica kaže da želi biti dječak
"Razvoj identiteta djeteta traje do adolescencije, no nema govora o tome da će sadržaji kojima djecu učimo poštovanju različitosti bilo koje vrste utjecati na to da sami postanu 'različiti', drugačiji od drugih", napominje dr. sc. Gordana Kuterovac Jagodić, profesorica razvojne psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Kako je pojasnila, kada djevojčica izjavi da želi biti dječak, to treba prihvatiti kao normalno jer je to dio odrastanja i ne znači da ona to doslovce želi već da je moguće da želi biti poput svog tate ili prijatelja s kojim se druži. Pritom dodaje kako s djecom treba o razgovarati o tome koji spolovi postoje, po čemu se razlikuju,te da se nikog ne smije stigmatizirati. Razgovor o "drugačijima" djecu neće zbuniti niti će utjecati na njihovo samoidentificiranje, napominje profesorica.
Nekadašnji voditelj kurikularne reforme Boris Jokić samo je kratko prokomentirao zagovaranje odvajanja dječaka i djevojčica u školama, o čemu se na skupu udruge "U ime obitelji" također govorilo. To je potpuno apsurdno, smatra on, i jednako tome kao kad bi, primjerice, odvajali dešnjake od ljevorukih.