Nakon što se o tome već dugo pričalo, jučer je njemački visoki savezni sud u Leipzigu donio presudu o zabrani vožnje dizelskim automobilima starijih godišta. Tu zabranu na svojem području mogu donijeti njemački gradovi i općine, a sve zbog prekoračenja graničnih vrijednosti dušikovih dioksida.
Zabrana se odnosi na 12 milijuna automobila
Radi se o drugostupanjskoj odluci nakon što su se na prošlogodišnju presudu žalili pokrajinski sudovi u Stuttgartu i Düsseldorfu. Sada bi se ta zabrana mogla odnositi na sve automobile koji nisu po najnovijem ekološkom standardu Euro6, a takvih u Njemačkoj ima oko 12 milijuna. Oni dizelaši ekološkog standarda Euro5 mogu se još voziti u Njemačkoj do rujna 2019. godine, a oni proizvedeni prije 2005. godine su već ranije otpisani u Njemačkoj. To se riješilo poticajima vlasnicima takvih automobila pri kupnji novih, no sada neće biti tako. Oni dizelaši ekoloških standarda Euro4 i Euro5 moći će se softverski i hardverski preinačiti, no takve bi promjene vlasnike stajale čak 1500 eura za jedan automobil.
Prodavat će se u Hrvatskoj po nižim cijenama?
Večernji list piše da je veća vjerojatnost da će takvi rabljeni automobili krenuti na istočnoeuropsko tržište te Tursku i Bliski istok. Tako bi velik broj njemačkih dizelaša uskoro mogao doći u Hrvatsku. Ipak, ne očekuje se velika 'poplava' njemačkih dizelaša, kaže Agan Begić iz agencije za praćenje tržišta automobila. 'Realno je očekivati da će doći do smanjenja cijena i povećanog unosa rabljenih auta iz Njemačke. Ali, ne treba očekivati poplavu tih automobila u Hrvatskoj. Mnogo je tržišta većih od našeg koja će ih kupovati, a naša su pravila za unos u smislu trošarina ipak restriktivnija, pogotovo od država koje nisu u EU-u', rekao je Begić.
S obzirom na to da ih se u Njemačkoj moraju riješiti u kratkom roku, to bi moglo značiti da će ih prodavati po nižim cijenama. U autokućama ipak ne očekuju drastičan pad cijena. 'Kad bi se takve odredbe donijele na razini cijelog EU-a, vjerojatno bi se dogodio veliki pad cijena, ali još je mnogo onih koji žele kupiti te automobile pa se cijene do sada u Njemačkoj nisu spuštale. Vidjet ćemo kako će biti nakon ove presude', rekao je za Večernji listDamir Horvat, čija autokuća uvozi rabljene automobile iz Njemačke.