'Ne bih trebao Revoluciju da ne volim lajat na mobitel'

Dvije tisuće minuta podijeljeno na mjesec dana je samo 66 minuta dnevno, vrlo malo za 'neograničenu' tarifu.

31.7.2012.
12:12
VOYO logo

Je li Tele2 prekršio zakone ili si samo okaljao ugled?Izmjenom uvjeta korištenja, podsjetimo, "neograničenu tarifu" zvanu Revolucija ograničili su na nešto više od sat vremena razgovora dnevno. Jesu li se tako samo elegantno riješili brbljavaca i koje su granice u kojima se netko može reklamirati tvrdnjom da kvake nema, kada ona ipak postoji u uvjetima korištenja koje jedna ugovorna strana mijenja po vlastitoj želji u trenutku kada joj odgovara?

"Stvarno nije teško napraviti 66 minuta razgovora dnevno", kaže član našeg stručnog tima iz udruge Telekom Đuro Lubura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Udruga priprema prijavu Hrvatskoj agenciji za poštu i telekomunikacije budući da smatraju da je Tele2 prekršio niz propisa, a Državnom će se odvjetništvu najvjerojatnije obratiti otvorenim pismom kako bi pokrenuli postupak utvrđivanja je li u ovom slučaju došlo do prijevare.

Podsjetimo, Tele2 se u ponedjeljak ispričao korisnicima "ako nije jasno komunicirao Načela pravednosti tarife", te je naveo kako ih je na sporne izmjene Načela nagnala zloporaba u dva posto slučajeva. Obećali su da će "njegovati individualan pristup korisnicima" te će pomno pratiti samo one korisničke račune koji upućuju na potencijalnu prevaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, po mišljenju Đure Lubure, korisnici imaju pravo raskinuti ugovore i zadržati mobilne uređaje jer je Tele2 mijenjao uvjete tarife.

"70.000 korisnika je prešlo na Revoluciju, što je 10 posto korisnika Tele2. Sad se svi osjećaju prevareno, jer tko im jamči da sutra neće spustiti limit na tisuću minuta?", pita Lubura. A to bi značilo oko pola sata razgovora dnevno.

'Dosta vam je 2.000 minuta'

Jedan od "brbljavaca", po vlastitom priznanju, javio se i na e-mail naše redakcije, na koji je pristigao niz mailova čitatelja kojima se nije svidio potez Tele2 mobilnog operatera, baš kao i e-mail udruge Telekom.

"Zašto tzv. odboru za žalbe trebaju dani da provjere jesam li zlouporabio opciju 'zovi'? Žalio sam se jer nisam niti jednom zvao 092 brojeve, a ne mogu utjecati na prijatelje i rodbinu kojeg operatera da odaberu. Sve u svemu, nisam zlouporabio opciju ni u kojem slučaju, samo volim 'lajat' na mobitel satima, inače ne bih ni prešao na Revoluciju", piše nam čitatelj kojemu je isključen broj zbog Načela pravednosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pita se i zašto su mu ukinute i SMS poruke kojih je u 23 dana poslao svega 20 komada, ako je već "'zlostavio' opciju 'zovi'", ali i internet od čijih je 500 MB prometa iskoristio između 200 i 300.

"Od službenice sam dobio odgovor da mi je '2000 minuta dovoljno'. Ja sam mislio da se oni bave telekomunikacijom, a ne statističkom analizom koliko je kome potrebno?!", piše on.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poslovni korisnici posebno ugroženi

Lubura se slaže da je isključivanje telefona sigurno stresno za korisnike koji samo vole "lajat na mobitel satima", ali da ima i onih u gorim problemima.

"Dobio sam prijave i da su ljudi poslovni broj mobitela, koji imaju dulje od deset godina, prenijeli na Tele2. Dakle, to je broj istaknut u imenicima, otisnut na svim vizitkama, ljudi su prebacivali poslovne brojeve firmi na Tele2. I onda ih samo jednoga dana isključe, neke od njih i trajno", ističe Lubura.

SMS obavijest da limita nema

Događalo se, navodi, i to da "kad pošalješ poruku da vidiš jesi li prešao limit, odgovore ti da si na Revoluciji i da je limit neograničen, a onda te isključe s mreže".

Jadranka Kolarević iz udruge Potrošač tvrdi da se Tele2 mora očitovati o takvim SMS porukama ako ih je slao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako postoji dokaz, to je vrlo zavaravajuće i operater mora postupiti po onome što je najavio korisniku. Službe za korisnike također ne bi smjele tvrditi da je tarifa neograničena, kao što je bilo u slučaju poziva g. Lubure koji ih je opetovano ispitivao ima li kakva zamka s ograničenjima. No, mora se znati i da službe znaju zabrljati zbog vlastite neupućenosti", upozorava Kolarević.

Prozor koji se ledi od peperminta

Ističe da bez obzira na sve, korisnici moraju čitati uvjete korištenja i ono što potpisuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Reklame su obična propaganda. Ne mislite valjda da će vaš dah zalediti staklo ako žvačete žvakaću s pepermintom?", navodi ona. No, upozorava da i Tele2 mora imati način da se zaštiti od zloporaba.

"Ljudi su punili račune korisnicima na Tomato mreži pozivima prema njima jer oni imaju tu opciju, što je nepošteno pogodovanje drugom operateru", smatra ona. Također je mišljenja da je poslovne korisnike trebalo izdvojiti iz ove ponude jer oni lako prelaze sat vremena razgovora dnevno, što je, po njenom mišljenju, malo za razliku od 5.000 minuta mjesečno koje su po njenom sudu bile "gotovo pa neograničene".

HAKOM zaprimio žalbe i upite

Kolarević očekuje da će se o cijelom slučaju u dogledno vrijeme očitovati i HAKOM. I Danas.hr još čeka odgovor na upit o slučaju Tele2 i njihove Revolucije.

HAKOM je još prošloga tjedna zaprimio pritužbe koje su pristigle udruzi Dalmatinski potrošač. Jedan korisnik, primjerice, piše kako se žalio na isključivanje mobitela jer ga nije zlorabio, ali mu nitko ne odgovara na žalbu devet dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primjeri zloporaba koje to zapravo nisu, sudeći po pritužbama udrugama, brojne su. Evo jedne za kraj.

"Znam za studenticu od 19 godina, koja živi odvojeno od roditelja i ima dečka. Šokirala se kad kad je dobila poruku da je prekršila Načelo pravednosti. Pa samo kad pomislim koliko sam ja mogao pričati na telefon kad sam bio zaljubljen!", zaključuje Lubura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukoliko imate pitanja vezana za rad institucija, pojedine poteze, njihov izostanak ili zaštitu potrošača, pišite nam na strucnitim@portal.net.hr

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo