Oni su uvijek na liniji /

Iz Centra 112 otkrivaju za RTL: 'Pitali su smiju li sušiti 'veš' vani, a posebni su oni koji popiju čašicu više'

Nema dana da se u Centru 112 netko neće javiti jer rade svih 365 dana u godini

16.5.2020.
20:30
VOYO logo

Ako ste u subotu u 14 sati čekali konferenciju Stožera civilne zaštite i pitali se zašto je nema, propustili ste vijest da su na slobodnom vikendu. Zbog povoljne epidemiološke situacije odlučili su da će konferenciju održati tek u ponedjeljak.

I dok Stožer odmara, u ravnateljstvu Civilne zaštite, točnije u Županijskom centru 112 nema odmora jer telefoni stalno zvone. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U pozivnom centru 112 u Zagrebu radi se danonoćno. Stožer civilne zaštite na slobodnom je vikendu, ali ovdje pristižu pozivi. Ipak, manje ih je nego proteklih tjedana.

''Danas možemo reći da je puno mirniji dan. Nema baš toliko puno poziva'', kaže Mario Profozić, voditelj dežurne smjene Županijskog centra 112.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog epidemije i broja poziva pojačali su smjene pa ih u jednoj radi sedmero. I nema dana da se u Centru 112 netko neće javiti jer rade svih 365 dana u godini.

Najčešća pitanja u vezi koronavirusa bila su o mjerama koje je donio Stožer civilne zaštite.

''Kad se uveo sustav epropusnica svi su ljudi htjeli odmah dobiti tu propusnicu''. otkriva Profozić i dodaje:

''Stvarno čudno što sve ljudi pitaju. Sad kad se ne smije van, smije li se sušiti veš vani.''

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojevi poziva i upita mjere se u desecima tisuća, a rekorde je oborio dodatni broj 113 koji je služio kao rasterećenje broju 112. Imali su preko pola milijuna poziva.

Na svaki poziv odgovaraju smireno

''Nekih 36 tisuća poziva je bilo vezano u gradu Zagrebu samo za koronu i još nekih 100 tisuća poziva za ostale događaje. Na dan kad se dogodio potres i narednih dana, je bilo 20 do 25 tisuća poziva'', kaže Božidar Čurić, voditelj županijskog Centra 112.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegov kolega Mladen Tolić, za vrijeme potresa bio je u noćnoj smjeni. I dok je većina ljudi pobjegla iz zgrada na ulicu, operateri u Centru morali su ostati na svom radnom mjestu i pomagati građanima.

''Nemate kad puno ni razmišljati, velim vam 50 do 60 poziva je bilo crveno, nismo mogli sve ni dohvatiti. Nisam uspio, recimo, ni doma zvati'', otkriva Tolić.

Smjene su im ovih dana trajale 24 sata. Naslušaju se svega, a nerijetko moraju biti i psiholozi u teškim situacijama.

''Pad zrakoplova, to mi je onako bilo. Možda zato što sam bio relativno nov u službi kada sam zaprimio taj poziv. Bio sam vježbenik i to mi je baš ostalo u sjećanju'', prisjeća se Profozić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebni su, kažu, i pozivi preko vikenda kad ih zabunom nazovu građani, pogotovo oni koji popiju koju čašicu više.

''Traže svakakve usluge poput dostave hrane, taksija, traže da mi dođemo po njih'',  govori Profozić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na svaki poziv odgovaraju smireno, a one hitne preusmjeravaju drugim službama koje priskaču u pomoć. Svaki poziv koji dobiju očitava im i lokaciju s kojeg dolazi, to je pomoglo u utorak kad su dobili poziv sa Sljemena gdje je auto sletio u provaliju. Zbog očitane lokacije, hitna pomoć brzo je pronašla unesrećene.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike