ISKUSNI PILOT I UMIROVLJENI BRIGADIR HV-a: /

'Odabir izraelskih aviona nije bio pametan, problemi nas tek čekaju'

Image
Foto: AFP / PIXSELL

"Ovi zrakoplovi su stari 30 godina, a prema navodima proizvođača njihov životni vijek je 30 godina i 8.000 sati letenja.

29.3.2018.
18:08
AFP / PIXSELL
VOYO logo

"Borbene sposobnosti Hrvatskih oružanih snaga, posebno borbenu komponentu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva treba održati. To je strateški interes. S te strane je nabavka borbenih zrakoplova ispravna i potrebna odluka. Hrvatska mora imati tu sposobnost, s obzirom na okruženje, ali i na skoriju povijest, da zaštiti svoj teritorij i svoje nacionalne interese", kazao je za Novi list umirovljeni brigadir Hrvatske vojske Stanislav Linić, magistar inženjer aeronautike koji je zamjenik predsjednika Saveza Hrvatskog časničkog zbora Republike Hrvatske i zamjenik predsjednika Organizacije pričuvnih časnika srednjoeuropskih zemalja.

Image
PREMIJER MISLI DA ĆE NAM IZRAELSKI AVIONI TRAJATI DO POLOVICE STOLJEĆA: /

'Plaćat ćemo ih 50 milijuna dolara godišnje'

Image
PREMIJER MISLI DA ĆE NAM IZRAELSKI AVIONI TRAJATI DO POLOVICE STOLJEĆA: /

'Plaćat ćemo ih 50 milijuna dolara godišnje'

Novi zrakoplovi skuplji, ali dugoročno isplativiji

Linić koji se završio Zrakoplovnu vojnu akademiju u Zadru, sudjelovao u Domovinskom ratu i usavršavao se na najznačajnijim američkim i NATO vojnim učilištima te obnašao dužnost zapovjednika hrvatskih snaga u Afganistanu, smatra da je dugoročno isplativija skuplja varijanta - kupovina novih borbenih zrakoplova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Održavanje visokih borbenih sposobnosti oružanih snaga, bilo koje grane – kopnena vojska, ratno zrakoplovstvo ili ratna mornarica – je jako skupo i zahtjevno. Uvođenje novih borbenih sustava treba biti i uvođenje nove tehnologije i jedino je isplativo ako se odrazi i na gospodarstvo i jedino je tako dugoročno isplativije čak i ako je trenutačno skuplje. Ovi zrakoplovi su stari 30 godina, prema navodima proizvođača njihov životni vijek je 30 godina i 8.000 sati letenja. Ako uzmemo u obzir da su ga koristili Izraelci čije je zrakoplovstvo vrlo aktivno s mnogo sati naleta, odgovor se sam nameće", naglašava umirovljeni brigadir Linić.

"Isključivo oslanjanje na NATO je iluzija"

Linić dodaje da cijena održavanja zrakoplova nakon dvadesetak godina upotrebe rapidno raste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nije mi drago to reći, ali mislim da ovo nije bio pametan odabir i da nas problemi tek čekaju", kazao je za Novi list.

Osvrćući se na tvrdnje onih koji smatraju da Hrvatskoj, kao članici NATO-saveza borbeni zrakoplovi i nisu potrebni, Linić kaže kako se ne treba isključivo oslanjati na NATO.

"Hrvatska je danas stabilna, demokratska država, punopravna članica EU-a i NATO-a i trenutačno ne postoji izravna vojna prijetnja njenom suverenitetu. Međutim, isključivo oslanjanje na NATO je iluzija. Uostalom, skorija povijest nas tome uči, svatko brani prije svega svoje interese pa i mi moramo biti spremni braniti svoje. Dozvoliti da netko drugi štiti naš zračni prostor bilo bi skuplje, ali i ponižavajuće s obzirom na naše pilote i osoblje koje opslužuje zrakoplovstvo, našu infrastrukturu i na kraju i našu zrakoplovnu tradiciju. Uostalom, koji bi strani pilot bio spreman poginuti za ovu zemlju kao što su bili oni koji su u posljednjim danima Vukovara nadlijetali grad da braniteljima dostave lijekove, ali najviše daju moralnu potporu. Takvi su naši piloti i danas", istaknuo je umirovljeni brigadir Linić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo