Krenule su strože mjere na čak 17 autobusnih kolodvora u Hrvatskoj. Putnici su većinom usvojili naviku nošenja maski, no raspored sjedenja je i dalje za mnoge relativan.
"Uopće mi ne predstavlja problem što se mora putovati s maskama i držati razmak. Ako je nešto u redu, u redu je. Kada se mora, mora se, što da radimo", kazala je Dragica iz Zagreba.
"Isto je kao u Njemačkoj. U redu je. Mjere su stroge, ali ne previše", rekla je kroz smijeh putnica Julia iz Njemačke.
Fizička distanca i nošenje maski preporučuju se i u lukama.
"Pa većinom se poštuje, a i posada upozorava. Neodgovorni skidaju, to vam je tako", rekao je putnik sa Šolte.
Inspektori u Autobusima provjeravaju pridržavaju li se putnici i prijevoznici epidemioloških preporuka, a razmišlja se i o slanju inspektora na željezničke kolodvore.
"Od inspekcije cestovnog prometa sigurno neće dobiti građani nikakve kazne. Intencija je svakako djelovati na svijest naših ljudi i preventivno pokušati da se svi pridržavamo tih mjera", rekao je Mario Madunić, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture.
Raspored putnika, prema najnovijim epidemiološkim mjerama, u autobusima trebao bi biti organiziran po principu jedan red, jedna osoba i to tako da putnici sjede naizmjence na sasvim lijevom ili na sasvim desnom sjedalu.
Zbog pandemije koronavirusa, imamo i vidno manji broj putnika i prijevoznika na Autobusnim kolodvorima.
"U dolasku i odlasku imamo između svaki dan između 400 i 500 autobusa. Kada bi to sve uspoređivali s prošlom godinom, još uvijek nismo došli na 50 posto", rekao je Luka Grabušić, voditelj podružnice Autobusni kolodvor Zagreb.
Zbog epidemioloških mjera i smanjenog broja putnika, prijevoznici bilježe velike gubitke, čak do 80 posto. Neki će zbog toga morati i u stečaj.
"Troškovi su nam devet do deset kuna po kilometru i svi hrvatski prijevoznici već razmišljaju o povećanju cijena karata prijevoza s obzirom na svoje troškove", kazao je Dražen Pavlović iz Udruge hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika.
Iz Ministarstva poručuju da su mjere javne usluge dostupne te da država za sufinanciranje prijevoza već izdvaja više od 400 milijuna kuna.