JESMO LI U PROBLEMU? /

Stručnjak objasnio zašto država ne smije intervenirati u cijene premium goriva: 'Prije četiri godine imali smo problema...'

Image
Foto: Emica Elvedji/Pixsell

'Kada nafta ide gore, zarađuju operativne kompanije. Kada nafte ide dolje i rafinerije moraju preživjeti i imati održivost. Ne mogu se do kraja spustiti cijene goriva, u lancu opskrbe mora postojati ekonomska održivost'. kazao je Grozdanić

18.10.2021.
21:30
Emica Elvedji/Pixsell
VOYO logo

Stručnjak za energetiku Igor Grozdanić komentirao je za N1 cijene goriva, naglasivši kako smatra da do uredbe o ograničavanju cijena premium goriva nije trebalo doći. "Prije četiri godine imali smo velikih problema s gorivima, nisu odgovarala europskim odredbama, turisti nisu ni htjeli točiti kod nas. Zamrzavanje cijena premium goriva ne odgovara nikome, najmanje ne građanima. Proizvođači bi mogli zaustaviti proizvodnju i unazaditi cijelu priču oko kvalitete goriva na našim crpkama”, pojasnio je.

Kazao je da će ukoliko ograničenje bude duže od 30 dana premium goriva otići dalje te je predložio da se cijena premium goriva tržišno regulira, a cijene običnih - zamrznu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Mora postojati ekonomska održivost'

“Kada nafta ide gore, zarađuju operativne kompanije. Kada nafte ide dolje i rafinerije moraju preživjeti i imati održivost. Ne mogu se do kraja spustiti cijene goriva, u lancu opskrbe mora postojati ekonomska održivost. Još veći problem je što Vlada uzima preko 60 posto od litre goriva sebi, što je legitimno. Sada bi trebala malo popustiti da uzme trošarinu koja je zadana”, kazao je Grozdanić.

Image
'NEGATIVAN UTJECAJ NA POSLOVANJE' /

INA reagirala na Vladinu odluku: 'Premium goriva prodavat ćemo do isteka zaliha'

Image
'NEGATIVAN UTJECAJ NA POSLOVANJE' /

INA reagirala na Vladinu odluku: 'Premium goriva prodavat ćemo do isteka zaliha'

Također, predložio je i koncept plivajuće trošarine, odnosno da se cijena zamrzne na 12 kuna i ne dira marža distributerima već da po toj cijeni moduliraju trošarinu u Hrvatskoj. Isto tako, smatra da je Vlada trebala pozvati i proizvođače i distributere za stol. “Bojim se da, ako zima bude hladnija, cijena goriva bi mogla još ići gore. Postoji mnogo problema, nije samo cijena nafte uzrok ovih nedaća. Vidimo da u Britaniji nedostaje vozača”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Ljudi se moraju naučiti na tržišne utakmice'

Iako smatra da se cijena premium goriva ne bi trebala ograničavati, ne vidi nikakav problem u ograničavanju cijena običnih goriva sljedećom uredbom. Kazao je i kako vjeruje da na tržištu ima dovoljno običnih goriva, te upozorava da to nije dobro za promet jer će brojni građani ponovno ići u susjedstvo, a strani gosti neće tankati kod nas.

"Naša premium goriva nisu petica, ali su četvorka. Obična goriva su trojka", rekao je.

“Ljudi se moraju naučiti na tržište, tržišne utakmice i da energente treba tržišno plaćati. Normalno je da distributeri žele zaraditi. Ali ako se napravi pritisak, plin bi mogao ići dolje i sami trgovci bi se mogli nadmetati tko će spustiti cijenu”, poručio je Grozdanić.

Osvrnuo se i na zahtjev Možemo! za smanjenjem PDV-a na plin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Oni traže smanjenje PDV-a za građane na prirodni plin i toplinsku energiju. Ja sam više za toplinsku energiju i mislim da to nije loš prijedlog. Na prirodan plin kao fosilno gorivo malo su zakasnili, ali toplinarstvo je područje koje bi se u budućnosti trebalo razvijati. Bilo bi dobro da građani počnu vjerovati u toplinarstvo i toplinsku energiju – to je budućnost", rekao je Grozdanić, poručivši da će i ova situacija proći te da se nemamo čega bojati. "Vjerujemo u obnovljivu budućnost", zaključio je stručnjak za energetiku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo