Putnički prijevoz hrvatskih željeznica krenuo je u veliku modernizaciju vlakova. Plan im je da za dvije godine polovica njihove flote budu novi vlakovi.
Točnije, 21 niskopodni će za HŽ proizvesti tvrtka Končar, a većina novca za nove vlakove dolazi iz europskih fondova. Prvi moderni gradsko-prigradski vlak, bit će isporučen krajem ove godine, a ostalih 20 do kraja 2023.
Ministar prometa Oleg Butković smatra da je ovakva suradnja veliki benefit za domaću industriju te obećava modernizaciju pruga i željezničke infrastrukture u idućih 10 godina.
"S druge strane mi ćemo ovaj mjesec otvoriti 2 nove dionice, novoizgrađene i obnovljene. 2 nove pruge jedna je Zaprešić-Zabok, druga je Savski Marof- Zagreb. Sada je to u proceduri tehničkog pregleda i uporabnih dozvola. Oko sredine srpnja ćemo otvoriti te 2 dionice", rekao je ministar prometa Oleg Butković.
Često se putnici žale na sporost i kašnjenje vlakova.
Hrvatsku željeznicu čeka jedna ulagačka renesansa.
''Treba reći da ulaganje u željezničku infrastrukturu prati i obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza'', rekao je Željko Ukić, predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza.
Novi, visokokomforni vlakovi su klimatizirani, stoga je prostor ugodan za korisnike. Uz to, tu je i vizualno i govorno informiranje putnika, rampe za osobe s invaliditetom.
''Danas HŽ Putnički prijevoz raspolaže s 39 novih električnih vlakova. Do kraja tjedna isporučit će nam se još jedan novi vlak, ukupno 40 vlakova. Zaključili smo ugovor s tvrtkom Končar s financiranjem iz EU fondova za 31 elektromotorni vlak. Do kraja iduće godine, bit će ih ukupno 61'', kazao je Ukić.
U HŽ-u se spremaju i za neelektrificirane pruge i za novi operativni program sa baterijskim vlakovima, najavio je Ukić.
''Infrastrukturni projekti iz EU fondova predviđeni su za brzine od 160 kilometara na sat. Ja vjerujem kao što je najavljeno iz ministarstva, da će se u idućih godina postići te brzine'', rekao je Ukić.
Detaljnije je pojasnio i baterijske vlakove rekavši je riječ o elektromotornom vlaku za neelektrificirane pruge. Riječ je uglavnom o ruralnim prugama na kojim voze dizelmotorni vlakovi, ti vlakovi su stari obično preko 40 godina.
Takvi vlakovi će moći ići i na elektro pogon i na baterije.