Dostava T-Comovih računa na širem području Sinja 'zaštekala' je još proljetos, i to otkad je dostavu preuzeo CityEX. Čitatelji su nam se javili prije 20-ak dana i požalili da još uvijek redovito ne dobivaju račune za telefonske usluge. Ogorčeni su jer im ranije (za ožujak, travanj, svibanj) uopće nisu došli nikakvi računi niti opomene, pa su im isključeni telefoni. Zbog nečije greške morali su ponovno platili uključenje 60 kuna. Problem se ponovio, pa su im u rujnu stizale opomene za srpanj, a račun je opet izostao.
U HT-ovoj službi u za Odnose s javnošću uvjeravali su nas da na području Sinja nemaju zabilježen povećan broj korisničkih prigovora vezanih uz dostavu računa. No, fotografije svjedoče da problem ipak postoji.
Pošiljke bačene u šaht
Baš kako su nam i pisali neki čitatelji, računi su umjesto u poštanskim sandučićima završili u smeću. Na predjelu Kukuzovac, u jednom šahtu, prije par dana pronađena je hrpa računa, koje je, po svemu sudeći, odbacio dostavljač CityEX-a. Među odbačenom poštom najviše je bilo računa T-Com-a, koji su trebali biti isporučeni korisnicima na području Sinja, Hrvaca i Otoka.
U CityEX-u kažu da još uvijek utvrđuju činjenice vezane uz pošiljke koje su nađene odbačene na području Sinja. Navode da su zbog sumnje na neodgovorno ponašanje, djelatnika koji je bio odgovoran za dostavu na ovom području, s kojeg je bilo najviše reklamacija, udaljili s radnog mjesta tijekom kolovoza i zamijenili drugim dostavljačem, čiji je rad na drugom terenu bio besprijekoran.
CityEX: Sumnjamo na kriminalne radnje
No, navode, tim potezom problem nije riješen.
"Međutim, problemi s tog područja su se nastavili, o čemu smo u većoj mjeri izviješteni preko medija, a ne kako je inače u sličnim situacijama uobičajeno, od strane svojih klijenata. Nadzorom nad radom novog dostavljača utvrdili samo da je dostava na spornom području bila uredna.
U konkretnom slučaju sumnjamo na kriminalne radnje od strane nepoznatog ili nepoznatih počinitelja izvan našeg sustava, koji s namjerom nanošenja štete našoj tvrtki i srozavanja poslovnog ugleda uoči predstojeće liberalizacije tržišta poštanskih usluga otuđuju već dostavljene pošiljke, o čemu još prikupljamo činjenice, o kojima ćemo, pokažu li se točnima, izvijestiti nadležne organe i tražiti kriminalističku istragu", navodi se u priopćenju CityEX-a.
Ništa nisu znali
U HT-u tvrde da ništa nisu znali dok nisu vidjeli fotografiju.
"Hrvatski Telekom, kao što smo naveli u ranijem odgovoru, nije imao zabilježen povećan broj prigovora korisnika s navedenog područja. Nažalost, tek smo početkom ovog tjedna zaprimili fotografiju na kojoj se nalaze računi za naše, kao i usluge nekih drugih kompanija. Odmah po zaprimanju ove informacije informirali smo distributera i zatražili očitovanje o cijelom slučaju, a poduzet ćemo i sve dodatne korake kako se ovakva situacija ne bi ponovila.
Vezano uz dostavu računa, ponavljamo da, ukoliko korisnici ne prijave izostanak dostave računa, a neisporučen račun nije vraćen HT-u, ne možemo, nažalost, znati da korisniku račun nije dostavljen. U situaciji da korisnicima nije dostavljen račun, u svakom se trenutku mogu obratiti Službi za korisnike putem besplatnog broja telefona 0800 9000 ili e-mail adrese", navodi se u priopćenju HT-a.
'HT u cijeloj priči nije nevin'
Nela Kovačević, voditeljica splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača i članica našeg stručnog tima, kaže da je u cijeloj priči objektivno odgovoran i HT, koji sa svojim partnerom ima reguliran odnos. S obzirom da se problem vukao mjesecima, kaže da je očito da se telekomunikacijska tvrtka oglušila na prigovore, a što je uzrokovalo štetu njoj, ali i njenim korisnicima.
"HT u cijeloj priči nije nevin. Bio je obvezan pratiti izvršava li njegov partner obaveze, koje je preuzeo potpisivanjem ugovora o distribuciji računa. CityEX je odgovoran neposredno, a HT posredno i objektivno", kaže Kovačević.
Oštećenim korisnica, kojima je stigla ovrha, ali i onima koji su mjesecima plaćali opomene i ponovno uključivanje HT-ovih usluga, savjetuje da se udruže, sve prijave Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) i zatraže povrat novca.
U slučaju ovršnog postupka, pojašnjava Kovačević, iako ne postoji zakon na koji bi se mogli pozvati, na temelju pravičnih načela i činjenice da se ne radi o pojedinačnom slučaju, nego o problemu velikog broja ljudi, od kojih su većina bili uredni klijenti HT-a, treba ustrajati na tome da je HT bio objektivno odgovoran i da je bio dužan otkloniti problem.
"CityEX, prema dostupnim informacijama, nije ispunio svoju obvezu koja je definirana ugovorom s HT-om, oni trebaju međusobno to riješiti. Ne smiju se teretiti korisnici. Subjektivni problemi velikih kompanija ne smiju se lomiti na leđima građana", zaključuje voditeljica splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača.
Korisnici gube živce
Šaht u Kukuzovcu, nenaseljenom mjestu udaljenom tri-četiri kilometra od Sinja, vrlo vjerojatno nije jedino mjesto gdje su bacani računi.
"Računi ne dolaze mjesecima i nikome ništa. U HT-ovoj poslovnici pitaju me imam li kućni broj i upućuju me da pišem prigovore. Ja za to nemam ni vremena ni živaca, već sam se naplaćao opomena i 60 kuna za ponovno uključenje telefona. Većina mojih prijatelja i susjeda uopće više ne čeka račune, nego odlaze u poslovnicu HT-a i tamo plaćaju. Ja to ne želim. Svakom korisniku dužni su ispostaviti račun. Neka se malo pozabave ovim problemom. Pričaju da pošta završava u kontejnerima. Ne znam, nisam vidio, ali svašta je moguće", požalio nam se sredinom rujna S. R. iz Glavica.
U HT-u su nam potvrdili da je na području Sinja i okolnih mjesta distribuciju računa od početka rujna opet preuzela Hrvatska pošta. Inače, napominju, što se tiče distribucije pošiljki, Hrvatski Telekom surađuje s Hrvatskom poštom i CityEX-om.
I na kraju važno je napomenuti da neisporuka T-Com-ovih računa nije zapela samo u Sinju. Početkom godine problema je bilo i na širem području Vrgorca, Imotskog, kao i na području grada Vodnjana.