Učenica zagrebačke Gornjogradske gimnazije do veljače ove godine 'nije znala koji je razred'. Nakon što je prošlu školsku godinu završila sa 700 opravdanih sati, škola joj je dala priliku da polaže razredne ispite i po nekoliko puta, pišu 24 sata.
Nakon što učenica u veljači nije izašla na ispit iz povijesti, koji je prema riječima prosvjetne inspekcije samo za nju bio zakazan sedmi put, škola je zaključila kako je pala prethodni razred. Učenica je tada ponovo trebala krenuti u prvi, jer očito ga je trebala ponavljati.
No, na nastavi se nije pojavila.
Razredno vijeće njezina razreda koje čine svi profesori koji u tom razredu predaju, na sjednici su zaključili kako je učenica ove školske godine izostala čak 990 sati, koje nitko nije opravdao.
Pravedno ili ne?
Da bude veći paradoks, bez obzira na 990 neopravdanih sati, učenici su dali još jednu priliku i zakazali šest ispita na kojima bi trebala dobiti zaključnu ocjenu koja će joj se u svjedodžbu upisati kao i zaključne ocjene drugim učenicima koji su redovito dolazili na nastavu. Što će biti s drugim predmetima koje mora položiti, škola još nije odlučila.
Iz Ministarstva poručuju kako nemaju saznanja o tome da li je učenica ponovo upisala prvi razred Gornjogradske gimnazije u školskoj godini 2018./2019.
"Mišljenja smo kako nema potrebe za opravdavanjem nedolaska na nastavu za vrijeme kada je, početkom nove školske godine 2018/2019., još uvijek bila u statusu polaganja ispita iz prethodne školske godine - kažu na Sveticama. Napominju da, prema zakonu, učenik koji iz opravdanih razloga nije mogao pohađati nastavu i biti ocijenjen iz jednog ili više predmeta upućuje se na polaganje predmetnog ili razrednog ispita.
Škola cijeli slučaj još nije komentirala, javljaju 24 sata.
Ovaj je slučaj otvorio mnoga pitanja, ali možda je najvažnije vrijede li za sve učenike jednaka pravila. Što će reći drugi učenici, ako se iduće godine s njima u drugi razred upiše kolegica koja nastavu prvog razreda uopće nije slušala?