''Prije nekoliko dana Vijeće za obranu dalo je rok od 60 dana da se donese odluka o tome kako dalje štititi hrvatski zračni prostor. Neke su stvari takve da ih ne treba u javnost iznositi prije nego se realiziraju, ima ponuda nekih drugih zemalja za slične aranžmane, ima varijanta za produljenje vijeka trajanja postojećih aviona, ima cijeli set ponuda različitih zemalja i tvrtki, ali oni su dio poslovne tajne i dopustite da ovoga trenutka o njima ne govorimo'', kazao je predsjednik Ivo Josipović.
Zajednički nadzor zračnoga prostora nije nova zamisao, trenutačno tu uslugu Slovencima pružaju Talijani, skupa je, a Talijani se baš i nisu nagledali Slovenije iz zraka. Tko prvi u regiji kupi nove ili obnovi stare borbene lovce, može tu uslugu ponuditi susjedima, pa zašto ne podijeliti troškove?, piše HRT.
Budući da je Hrvatska, osim Srbije, jedina zadržala borbeno zrakoplovstvo, te je prednosti svjestan i nekadašnji načelnik Zrakoplovstva umirovljeni general bojnik Josip Štimac.
''Suradnja sa Slovenijom ili BiH te Crnom Gorom, povećala bi mogućnost da mi kao Zrakoplovstvo opstanemo'', kazao je.
Uostalom, modernizacija MiG-ova stajala bi nas baš onoliko koliko Slovenci Talijanima plaćaju godišnji nadzor zračnog prostora, 15-ak milijuna eura. No za bilo kakvu incidentnu situaciju, poput terorističkog napada ili otmice zrakoplova u zračnom prostoru, odgovornost snosi Hrvatska, te ujedno plaća i nastalu štetu.
Prethodni članak:
arti-201009280464006