HRVATSKA TURISTIČKA ZAJEDNICA: /

'Već od ovog tjedna očekujemo porast brojki'

Image
Foto: Ilustracija: Ivo Čagalj/PIXSELL

Staničić napominje da su od ukupnog broja turista oko 70 posto bili strani ili njih više od 70 tisuća. Oni su ostvarili 380 tisuća noćenja

16.6.2020.
10:41
Ilustracija: Ivo Čagalj/PIXSELL
VOYO logo

U Hrvatskoj je proteklog produljenog vikenda, od 11. do 15. lipnja, boravilo gotovo 100 tisuća turista, koji su ostvarili 511 tisuća noćenja, a od ovog tjedna na dalje očekuje se porast tih brojki, pogotovo zbog ukidanja ograničenja u Austriji i Njemačkoj, ističe za Hinu direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

MOŽE LI OTVARANJE GRANICA U EUROPI SPASITI HRVATSKI TURIZAM? ‘Danas je prijelomni dan’; Evo što gosti sada najviše bukiraju Iznoseći podatke iz eVisitora za protekli vikend, Staničić napominje da su od ukupnog broja turista oko 70 posto bili strani ili njih više od 70 tisuća. Oni su ostvarili 380 tisuća noćenja. Najviše ih je bilo iz Njemačke, Slovenije, Austrije i Češke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MOŽE LI OTVARANJE GRANICA U EUROPI SPASITI HRVATSKI TURIZAM? /

'Danas je prijelomni dan'; Evo što gosti sada najviše bukiraju

Image
MOŽE LI OTVARANJE GRANICA U EUROPI SPASITI HRVATSKI TURIZAM? /

'Danas je prijelomni dan'; Evo što gosti sada najviše bukiraju

Domaći turisti po fizičkom su prometu bili drugi, iza Nijemaca, a svi ukupno su najviše noćenja ostvarili u kampovima, potom u objektima u domaćinstvu te hotelima, dok je među destinacijama najviše noćenja bilo na Viru te u Rovinju, Malom Lošinju, Medulinu, Umagu i Poreču.

Austrijanci i Nijemci više u srpnju i kolovozu, i Talijani mogući u kolovozu

Komentirajući što se ovaj, predzadnji tjedan lipnja često u sektoru označava "ključnim" zbog ukidanja preporuka za ograničenja putovanja u Njemačkoj te ulaska u Austriju iz 31 europske zemlje, među kojima je i Hrvatska, Staničić kaže da je to jako važno, jer na oba tržišta, iako nešto manje nego lani zbog koronavirusa, postoji zanimanje za odmorima u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Touroperatori u Njemačkoj polako pokreću programe jer, prema istraživanju njemačke javne televizije ZDF, 31 posto Nijemaca planira odmor u vlastitoj zemlji, a 13 posto u inozemstvu, u Europi. Dakle, prednost imaju njemačke destinacije, a nakon njih one u koje se može automobilom, pri čemu je Hrvatska među traženijim odredištima, što potvrđuje i trenutna pojačana potražnja s tog tržišta za privatni smještaj i kampove", naglašava Staničić.

Trenutno je u Hrvatskoj oko 25 tisuća Nijemaca, a više ih se očekuje od početka srpnja, kada u nekim njemačkim pokrajinama počinju školski praznici.

Austrija ukida zabranu

Slično se očekuje i iz Austrije, gdje se u utorak, 16. lipnja, kako ističe Staničić, ukidaju ograničenja ulaska u Austriju iz brojnih europskih zemalja, pa i iz Hrvatske, što drži važnim jer uspostavlja slobodu putovanja između Austrije i Hrvatske, a organizatorima putovanja i agencijama omogućuje sigurnije planiranja i pokretanje prodaje programa za Hrvatsku.

"Potražnja za Hrvatskom u Austriji je vrlo izražena, trenutno je njihovih turista kod nas više od 10 tisuća, a više ih očekujemo do kraja lipnja i dalje ljetu", dodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje o ljetnim očekivanjima iz Italije, Staničić ističe da unatoč svim okolnostima u Hrvatskoj trenutno boravi oko dvije tisuće njihovih turista, te da ih se ipak, s obzirom na njihove navike, najviše očekuje krajem srpnja i u kolovozu.

"U HTZ-ovom predstavništvu u Milanu ima sve više upita, većinom za Istru, Kvarner i Dalmaciju, no ipak je još rano za prognoze s tog tržišta, pogotovo što više biraju individualna nego organizirana putovanja, kao i 'last minute' rezervacije", kaže Staničić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Efekti promocije - video u 15 dana pogledalo 16 milijuna ljudi

Ističući kako na društvenim mrežama i po drugim komunikacijskim i marketinškim kanalima bilježe iznimno dobre reakcije s europskih tržišta i šire na trenutno aktivne kampanje, Staničić otkriva da je od kraja svibnja do sredine lipnja na društvenim mrežama sa sedam tržišta na kojima je kampanja pokrenuta, HTZ-ov promotivni video pogledalo više od 16 milijuna ljudi, dok su slikovni i video oglasi ostvarili više od 30 milijuna impresija.

"U stalnom smo kontaktu i s partnerima, koji ovisno o tržištima i otvaranjima različito pokreću i programe. Očekujemo i prijedloge suradnje, što ćemo ugovarati u skladu s mogućnostima", napominje Staničić.

Za domaće tržište vrlo skoro kampanja, a na jesen "Tjedan odmora vrijedan"

Odgovarajući na pitanje o aktivnostima i očekivanjima od domaćeg tržišta, Staničić kaže da bi se udjel domaćeg tržišta od lanjskih oko 13 posto mogao povećati ove godine, te da se vrhunac turističkog prometa domaćih očekuje u kolovozu.

I dok će mnoge, kako smatra, na odmore privući ljeto i privlačnost domaćih destinacija, ipak, kako smatra, neke će u tome onemogućiti i nepovoljne ekonomske posljedice krize.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od početka ove godine do sredine lipnja domaće je tržište bilo vodeće sa 1,6 milijuna noćenja, nakon čega slijede Njemačka i Slovenija s gotovo 500 tisuća noćenja. Svjesni važnosti domaćih turista za ukupan turistički promet, vrlo skoro pokrećemo veliku brend kampanju za sve turističke proizvode regija, od Slavonije i Baranje, preko Zagorja, Međimurja i Moslavine do Istre i Kvarnera te srednje i južne Dalmacije", najavljuje Staničić.

Radit će i "određeni broj inspirativnih medijskih projekata i priloga koji će građanima dati ideje i inspiracije za posjet turistički atraktivnim dijelovima Hrvatske".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za jesen planiraju kampanju "Tjedan odmora vrijedan", u sklopu čega će domaći imati popuste na turističke usluge, a što je zbog pandemije covid19 s proljeća prebačeno za jesen.

Zaključno, Staničić poručuje da se osim pojačanog prometa u srpnju i kolovozu, određeni promet očekuje i u rujnu, te da je, iako svjestan da turizam ne može biti na razini proteklih godina, optimističan da će se određeni turistički promet ostvariti i ove godine uz sve propisane mjere opreza.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo