Zagrebački holding demantirao je u petak poslijepodne tvrdnje kako nabavlja 312 automobila u vrijednosti 16,6 milijuna kuna plus PDV, među kojima i luksuzne automobile, jer je "u tijeku tek postupak savjetovanja za pripremu nabave i informiranje", a sklapanje okvirnoga sporazuma nije obvezujuće.
Iz Holdinga su u priopćenju naveli kako će cijenu vozila po danu odrediti postupak nadmetanja koji tek treba uslijediti, a u kojem će se odabrati ekonomski najpovoljnija ponuda.
"U tijeku je tek postupak prethodnoga savjetovanja kojega provodi Središnje tijelo sukladno Zakonu o javnoj nabavi, radi pripreme nabave i informiranja gospodarskih subjekata o planovima i zahtjevima glede nabave", poručuju iz Holldinga.
Novi postupak nabave pokrenut jer je stari istekao 2019.
Obrazložili su kako se putem Ureda za javnu nabavu Grada Zagreba provodi otvoreni postupak javne nabave velike vrijednosti s namjerom sklapanja okvirnoga sporazuma za razdoblje od dvije godine s tri gospodarska subjekta koji ne obvezuje na sklapanje ugovora za 266 vozila procijenjene vrijednosti 16.681.000 kuna.
Holding dodaje kako je novi postupak nabave pokrenut jer je stari istekao u 2019., a predviđeni broj dana najma po vozilu je 730. Pojašnjavaju da Holding i ovisna društva nemaju vozni park s vlastitim vozilima, već su prethodnih godina koristili vozila putem leasinga, no zbog smanjenja troškova od 2017. iznajmljuju aute.
"Budući se radi o postupku sklapanja okvirnoga sporazuma koji nije obvezujući naručitelj je naveo različite vrste i klase vozila: vozila niže klase, donje srednje klase, kombi vozila, dostavna vozila, vozila više srednje klase", stoji u priopćenju.
HSLS: Preispitajte odluku o nabavi u vremenu posljedica potresa i pada gospodarskih aktivnosti
Zagrebački HSLS pozvao je gradonačelnika Milan Bandića i upravu Zagrebačkog holdinga da ponovno ispitaju odluku o nabavi, u vremenu kad su Grad i njegovi stanovnici suočeni s posljedicama potresa i pada gospodarskih aktivnosti.
Ističući da je Grad pod izvanrerdnom situacijom zbog potresa, a gradsko gospodarstvo suočeno s padom gospodarskih aktivnosti kao i, posljedično, sve većim problemima u vezi s punjenjem gradskog proračuna, neprimjerenom su ocijenili namjeru Holdinga o nabavi 312 osobnih automobila.
Nedopustivim ocjenjuju i da Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo (GSKG) dopušta nabavu premda je ono glavni upravitelj zgrada koje su stradale u potresu, a u pogledu kojih se ispostavilo da nisu bile ni osigurane niti su se propisno (protupotresno) održavale.
Nabavu luksuznih automobila gornje klase snage od 160 KW, i to u klasi automobila Audija A6, Mercedesa E klase i BMW-a serije 5, o trošku njegovih korisnika odnosno građana, HSLS ocjenjuje suvišnom.
"Pozivamo upravu Holdinga i gradonačelnika da ponovno ispitaju odluku o nabavi novih automobila, a ta bi odluka trebala biti primjerenija trenutku u kojem se nalazi Grad Zagreb i njegovi stanovnici, pri čemu se razlika sredstava treba u najvećoj mogućoj mjeri preusmjeriti financiranju ublažavanja i otklanjanja posljedica potresa", poručuju u otvorenom pismu iz HSLS-a.