Prve kuglice na boru nagovještaju dolazak blagdana - i najvećeg shopping ludila u godini. Slika kakva je lani izostala, mogla bi i ove. Globalni zastoj u proizvodnji i transportu roba zadaje glavobolje trgovcima koji pokušavaju napuniti police.
"Najveći je problem naravno u tehnologiji i tekstilu. Današnja računala i mobiteli koriste mikročipove koji su se u pandemiji proizvodili u manjim količinama. To prije svega znači da su mnogi proizvođači već sada smanjili broj modela", kazao je Marko Župa, voditelj komunikacija trgovačkog centra.
Upravo ono što građani najčešće kupuju, ali nestašicu zasad ne primjećuju. U Europi i SAD-u blagdanska je kupovina krenula ranije no inače zbog panike da će ljudi ostati bez darova. Proizvođači popularnih lutkica u utrci su s vremenom jer ih možda ne uspiju proizvesti. I nisu jedini. Taj se globalni problem slijeva i na naše trgovine.
Black Friday je ujedno i udarni dan za online trgovine kojima su se kupci u prošloj pandemijskoj godini mahom okrenuli. Ali i oni su u istom problemu.
"Proveli smo jedno istraživanje među trgovcima koje nam je pokazalo da preko 70 posto njih ima problema sa nestašicom i dostavom robe. Fali kontejnera, roba kasni, dobavljači dižu cijene", kazao je Marcel Majsen, predsjednik hrvatske udruge web trgovina "eCommerce Hrvatska".
Ipak, iz trgovačkog centra kažu - svega ima i bit će dovoljno.
"Gotovo svi trgovci uspješno savladavaju taj problem. Ni danas nemaju problem sa opskrbom, neće ga imati ni u prosincu. Vjerujem da će božićni shopping i ove godine kao i svih prošlih biti ugodan i da će biti jako veliki izbor", kazao je Župa.
Ako nečega bude i nedostajalo, to Miji neće pokvariti Božić, jer se s darom ionako ne opterećuje.
"Paaa, što god dobijem, dobro je", kazala je Mia.
Uz takav blagdanski duh, pandemija ove godine ne može ukrasti Božić.