VELIKA DILEMA / Hoće li prije završiti pandemija ili proraditi ZET-ova mobilna aplikacija za kupnju karata?

Image
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Ili možda Milan Bandić više ne bude gradonačelnik Zagreba?

10.5.2020.
15:45
Marko Prpic/PIXSELL
VOYO logo

Otkako je ZET još 2013. ukinuo mogućnost kupnje karte za javni prijevoz mobitelom  građani već godinama čekaju iz ZET-a višekratno najavljivanu mobilnu aplikaciju za kupnju karata. U ovo vrijeme pandemije kada je poželjno što manje kontakata, trenutak je gotovo savršen za pokretanje takve aplikacije. No nje i dalje nema, a i neće je skoro biti.

Image
'GRAD PO MJERI ČOVJEKA' /

Besplatni internet u tramvajima nije loš potez, ali građani čekaju mobilnu aplikaciju za kupnju karata

Image
'GRAD PO MJERI ČOVJEKA' /

Besplatni internet u tramvajima nije loš potez, ali građani čekaju mobilnu aplikaciju za kupnju karata

Da će osim papirnatih i elektroničkih karata u zagrebačkim tramvajima i autobusima moći koristiti i one ''mobilne'', građani  metropole priželjkuju već dugo. A da će njihove želje biti ispunjene, posljednji put se činilo sada već davne 2017. godine. Tada je, podsjetimo, putem Javnog natječaja za razvoj aplikacije odabrana tvrtka KING ICT, a ukupna vrijednost projekta iznosila je oko dva milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako stvari stoje i gdje je zapelo redovito smo provjeravali pa nam je tako još potkraj 2018. Domagoj Zeba iz Odjela za odnose s javnošću ZET-a kazao: ''U tijeku su završne radnje koje prethode puštanju u rad mobilne aplikacije koja će se moći besplatno preuzeti. Putem aplikacije našim korisnicima omogućit će se kupnja pojedinačnih karata kao i mjesečnih i godišnjih kupona, čime će se proces plaćanja prijevozne usluge znatno pojednostaviti i ubrzati''.

Image
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Bližimo se ljetu 2020., aplikacije, međutim, nema iako bi upravo sada s obzirom na preporuke epidemiologa bila i više nego dobrodošla. "Što se dogodilo?", pitamo. Tim više jer je iz ZET-a već u nekoliko navrata poručivano da aplikacija eto, samo što nije. Zbog koronavirusa, kažu neki, stao je svijet. Stala je i aplikacija koja nije ni počela, a i neće tako skoro, ako je suditi prema najnovijem ZET-ovom odgovoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Puštanje u rad mobilne aplikacije za plaćanje prijevozne usluge uvjetuju poslovne okolnosti te obavljanje dodatnih modifikacija i dorada tehničkih segmenata elektroničke naplate prijevoza kojom raspolažemo, a što se zbog kompleksnosti procesa obavlja u fazama. Navedeno je obustavljeno na određeno vrijeme i zbog novonastale situacije  s obustavom prijevoza, a vezano uz COVID-19 te mjerama za izvršenje proračuna’’, za RTL.hr poručio je i ovaj put Zeba. 

Ali bez pojašnjenja, među ostalim, o kakvoj je to "kompleksnosti procesa" riječ, u kojoj smo to fazi i koliko ih uopće ima, o kojem se to točno određenom vremenu radi i hoće li i koliko to još građane i građanke koštati. U isto vrijeme, iz KING ICT-a za RTL. hr i dalje tvrde da su ''u zadanom roku ispunjene sve obveze iz ugovora koji se tiče izrade aplikacije za ZET''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Što se tiče samog rješenja, navode da su ''stručnjaci iz KING ICT-a razvili aplikaciju koja omogućava kupnju pojedinačnih karata, registraciju aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo te kupnju mjesečnih i godišnjih kupona u samo nekoliko klikova. Nadopuna sredstava može se izvršiti korištenjem bankovnih kartica unutar aplikacije ili web portala. Aplikacija je izrađena na način koji omogućava korištenje na Android i iOS uređajima’’.

Iz ZET-a na sve to samo poručuju da što se aktualne situacije vezane uz COVID-19 tiče, ''korisnici javnog gradskog prijevoza imaju mogućnost beskontaktnog plaćanja prijevozne usluge putem ZET elektroničkih kartica, čime se dodatno smanjuje rizik od zaraze''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Korisnicima ZET-ovih usluga tako preostaje da čekaju kada će se aplikacija aktivirati. ''Strpljen, spašen'', rekao bi prvi čovjek ''grada po mjeri čovjeka'', kako voli tepati metropoli u kojoj u 21. stoljeću tramvaji voze prosječnom brzinom 13,99 kilometara na sat, autobusi 18,64 kilometra na sat, a nijedan metar novih tramvajskih pruga nije izgrađen - vjerovali ili ne - već gotovo 20 godina. 

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo