Otkako je ZET još 2013. ukinuo mogućnost kupnje karte za javni prijevoz mobitelom građani već godinama čekaju iz ZET-a višekratno najavljivanu mobilnu aplikaciju za kupnju karata. U ovo vrijeme pandemije kada je poželjno što manje kontakata, trenutak je gotovo savršen za pokretanje takve aplikacije. No nje i dalje nema, a i neće je skoro biti.
Da će osim papirnatih i elektroničkih karata u zagrebačkim tramvajima i autobusima moći koristiti i one ''mobilne'', građani metropole priželjkuju već dugo. A da će njihove želje biti ispunjene, posljednji put se činilo sada već davne 2017. godine. Tada je, podsjetimo, putem Javnog natječaja za razvoj aplikacije odabrana tvrtka KING ICT, a ukupna vrijednost projekta iznosila je oko dva milijuna kuna.
Kako stvari stoje i gdje je zapelo redovito smo provjeravali pa nam je tako još potkraj 2018. Domagoj Zeba iz Odjela za odnose s javnošću ZET-a kazao: ''U tijeku su završne radnje koje prethode puštanju u rad mobilne aplikacije koja će se moći besplatno preuzeti. Putem aplikacije našim korisnicima omogućit će se kupnja pojedinačnih karata kao i mjesečnih i godišnjih kupona, čime će se proces plaćanja prijevozne usluge znatno pojednostaviti i ubrzati''.
Bližimo se ljetu 2020., aplikacije, međutim, nema iako bi upravo sada s obzirom na preporuke epidemiologa bila i više nego dobrodošla. "Što se dogodilo?", pitamo. Tim više jer je iz ZET-a već u nekoliko navrata poručivano da aplikacija eto, samo što nije. Zbog koronavirusa, kažu neki, stao je svijet. Stala je i aplikacija koja nije ni počela, a i neće tako skoro, ako je suditi prema najnovijem ZET-ovom odgovoru.
''Puštanje u rad mobilne aplikacije za plaćanje prijevozne usluge uvjetuju poslovne okolnosti te obavljanje dodatnih modifikacija i dorada tehničkih segmenata elektroničke naplate prijevoza kojom raspolažemo, a što se zbog kompleksnosti procesa obavlja u fazama. Navedeno je obustavljeno na određeno vrijeme i zbog novonastale situacije s obustavom prijevoza, a vezano uz COVID-19 te mjerama za izvršenje proračuna’’, za RTL.hr poručio je i ovaj put Zeba.
Ali bez pojašnjenja, među ostalim, o kakvoj je to "kompleksnosti
procesa" riječ, u kojoj smo to fazi i koliko ih uopće ima,
o kojem se to točno određenom vremenu radi i hoće li i
koliko to još građane i građanke koštati. U isto vrijeme, iz
KING ICT-a za RTL. hr i dalje tvrde da su ''u zadanom roku
ispunjene sve obveze iz ugovora koji se tiče izrade aplikacije za
ZET''.
Što se tiče samog rješenja, navode da su ''stručnjaci iz KING ICT-a razvili aplikaciju koja omogućava kupnju pojedinačnih karata, registraciju aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo te kupnju mjesečnih i godišnjih kupona u samo nekoliko klikova. Nadopuna sredstava može se izvršiti korištenjem bankovnih kartica unutar aplikacije ili web portala. Aplikacija je izrađena na način koji omogućava korištenje na Android i iOS uređajima’’.
Iz ZET-a na sve to samo poručuju da što se aktualne situacije vezane uz COVID-19 tiče, ''korisnici javnog gradskog prijevoza imaju mogućnost beskontaktnog plaćanja prijevozne usluge putem ZET elektroničkih kartica, čime se dodatno smanjuje rizik od zaraze''.
Korisnicima ZET-ovih usluga tako preostaje da čekaju kada će se aplikacija aktivirati. ''Strpljen, spašen'', rekao bi prvi čovjek ''grada po mjeri čovjeka'', kako voli tepati metropoli u kojoj u 21. stoljeću tramvaji voze prosječnom brzinom 13,99 kilometara na sat, autobusi 18,64 kilometra na sat, a nijedan metar novih tramvajskih pruga nije izgrađen - vjerovali ili ne - već gotovo 20 godina.