'GRAD PO MJERI ČOVJEKA' / Besplatni internet u tramvajima nije loš potez, ali građani čekaju mobilnu aplikaciju za kupnju karata

Image

Bliži se kraj još jedne godine, a unatoč višekratnim najavama i dalje nema ZET-ove mobilne aplikacije

16.11.2018.
17:14
VOYO logo

ZET se pohvalio uvođenjem besplatnog interneta u još 60 niskopodnih tramvaja i 58 autobusa uz opasku da uvođenjem ove usluge nastavljaju kontinuirani rad na podizanju standarda usluge javnoga prijevoza. No ono što građani već godinama čekaju, a nikako da i dočekaju jest višekratno iz ZET-a najavljivana mobilna aplikacija za kupnju karata.

S obzirom na to da se kraju primakla još jedna godina, provjerili smo kako stoje stvari po tom pitanju, a iz ZET-a opet ista najava- aplikacija samo što nije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„U tijeku su završne radnje koje prethode puštanju u rad mobilne aplikacije koja će se moći besplatno preuzeti. Putem aplikacije našim korisnicima omogućit će se kupnja pojedinačnih karata, kao i mjesečnih i godišnjih kupona, čime će se proces plaćanja prijevozne usluge znatno pojednostaviti i ubrzati“, za Vijesti.hr kazao je Domagoj Zeba iz Odjela odnosa s javnošću ZET-a.

Putem javnog natječaja za razvoj aplikacije, podsjetimo, odabrana je tvrtka KING ICT, a ukupna vrijednost projekta iznosi 1,8 milijuna kuna.

Više informacija nastojali smo doznati u toj tvrtki, no uz opasku da je ZET naručitelj aplikacije nisu otkrili previše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„ZET aplikacija građanima će omogućiti kupnju pojedinačnih karata, registraciju aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo te kupnju mjesečnih i godišnjih kupona u svega nekoliko klikova. Nadopunu sredstava korisnici će moći izvršiti korištenjem bankovnih kartica unutar aplikacije ili web portala. Aplikacija će biti dostupna na Android i iOS uređajima“, za Vijesti.hr pobrojao je Petar Karabatić iz King ICT-ja.

Image
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell


Kad smo već kod karata, iz ZET-a su nam rekli da tu promjena - kada je o cijenama riječ, ne bi trebalo biti. Barem zasad. „Trenutno je u primjeni važeći cjenik i ne razmatraju se promjene u tarifnom sustavu“, rekoše.

A hoće li se po tom pitanju nešto mijenjati pitali smo ih s obzirom na to da je u javnosti dosta nezadovoljstva izazvalo izvješće o prvih šest mjeseci rada ove godine koje je ZET završio s gubitkom od gotovo 54 milijuna kuna. Rezultat je to između zarađenih 524 milijuna i potrošenih gotovo 578 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ZET od prvog siječnja ove godine izdvajanjem iz Holdinga djeluje kao samostalno trgovačko društvo, ali planirane uštede i “optimizacija poslovanja” nije dala zadovoljavajuće financijske rezultate. Međutim, Uprava tvrdi da je “ZET u prvih šest mjeseci 2018. godine sve svoje aktivnosti podredio kvalitetnoj i sigurnoj usluzi prijevoza uz optimalan trošak poslovanja”.

Na prihodovnoj strani najviše je podbacila prodaja karata što ne čudi s obzirom na oduševljenje koje je izazvala karta od četiri kune. S obzirom na loše rezultate u javnosti se opet pojavila bojazan da će joj ZET možda pokušati doskočiti ukidanjem pojedinih linija i/li stanica.

Međutim, u ZET-u tvrde da im to nije niti u primisli. „ZET posebnu pozornost posvećuje što boljoj prometnoj povezanosti svih gradskih predjela što se i ostvaruje putem 146 autobusnih i 15 tramvajskih linija. Vozni park se konstantno obnavlja i proširuje te nema razloga za ukidanjem pojedinih linija ili stajališta“, napominje Zeba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL

Podsjeća pritom da je u 2018. godini nabavljeno 30 novih autobusa koji zadovoljavaju najstrože sigurnosne i ekološke standarde, a intenzivno se radi i na daljnjem proširenju voznog parka.

Uzimajući u obzir opterećenje tramvajskih pruga i frekvenciju prolazaka vozila, kako bi se povećala razina sigurnosti i udobnosti putovanja, od početka 2018. godine obnovljeno je ukupno devet kilometara tramvajskih kolosijeka na frekventnijim koridorima, a također je obavljena i opsežna rekonstrukcija dvaju tramvajskih raskrižja, i to raskrižja Ilice i Ulice Republike Austrije te raskrižje Branimirova i Držićeve, dodaje.

No slaba je to utjeha građanima i građankama koji u 21. stoljeću metropolom ili  - kako joj voli tepati gradonačelnik Milan Bandić – 'gradom po mjeri čovjeka', primjerice putuju prosječnom brzinom tramvaja 13,99 kilometara na sat, a autobusnih vozila 18,64 kilometra na sat.

O izgradnji pruge od Kvaternikovog trga do Kosnice pak mogu i dalje samo sanjati iako je tramvajski promet na toj dionici trebao zaživjeti do listopada 2018. Prosinac, evo, već kuca na vrata, a i taj gradonačelnikov megaprojekt nije čak ni nadomak faze 'bacanja lopata'.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo