ZET se pohvalio uvođenjem besplatnog interneta u još 60 niskopodnih tramvaja i 58 autobusa uz opasku da uvođenjem ove usluge nastavljaju kontinuirani rad na podizanju standarda usluge javnoga prijevoza. No ono što građani već godinama čekaju, a nikako da i dočekaju jest višekratno iz ZET-a najavljivana mobilna aplikacija za kupnju karata.
S obzirom na to da se kraju primakla još jedna godina, provjerili smo kako stoje stvari po tom pitanju, a iz ZET-a opet ista najava- aplikacija samo što nije.
„U tijeku su završne radnje koje prethode puštanju u rad mobilne aplikacije koja će se moći besplatno preuzeti. Putem aplikacije našim korisnicima omogućit će se kupnja pojedinačnih karata, kao i mjesečnih i godišnjih kupona, čime će se proces plaćanja prijevozne usluge znatno pojednostaviti i ubrzati“, za Vijesti.hr kazao je Domagoj Zeba iz Odjela odnosa s javnošću ZET-a.
Putem javnog natječaja za razvoj aplikacije, podsjetimo, odabrana
je tvrtka KING ICT, a ukupna vrijednost projekta iznosi 1,8
milijuna kuna.
Više informacija nastojali smo doznati u toj tvrtki, no uz opasku
da je ZET naručitelj aplikacije nisu otkrili previše.
„ZET aplikacija građanima će omogućiti kupnju pojedinačnih
karata, registraciju aktivne karte prilikom presjedanja u drugo
vozilo te kupnju mjesečnih i godišnjih kupona u svega nekoliko
klikova. Nadopunu sredstava korisnici će moći izvršiti
korištenjem bankovnih kartica unutar aplikacije ili web portala.
Aplikacija će biti dostupna na Android i iOS uređajima“, za
Vijesti.hr pobrojao je Petar Karabatić iz King
ICT-ja.
Kad smo već kod karata, iz ZET-a su nam rekli da tu promjena -
kada je o cijenama riječ, ne bi trebalo biti. Barem zasad.
„Trenutno je u primjeni važeći cjenik i ne razmatraju se promjene
u tarifnom sustavu“, rekoše.
A hoće li se po tom pitanju nešto mijenjati pitali smo ih s
obzirom na to da je u javnosti dosta nezadovoljstva izazvalo
izvješće o prvih šest mjeseci rada ove godine koje je ZET završio
s gubitkom od gotovo 54 milijuna kuna. Rezultat je to između
zarađenih 524 milijuna i potrošenih gotovo 578 milijuna kuna.
ZET od prvog siječnja ove godine izdvajanjem iz Holdinga djeluje kao samostalno trgovačko društvo, ali planirane uštede i “optimizacija poslovanja” nije dala zadovoljavajuće financijske rezultate. Međutim, Uprava tvrdi da je “ZET u prvih šest mjeseci 2018. godine sve svoje aktivnosti podredio kvalitetnoj i sigurnoj usluzi prijevoza uz optimalan trošak poslovanja”.
Na prihodovnoj strani najviše je podbacila prodaja karata što ne
čudi s obzirom na oduševljenje koje je izazvala karta od četiri
kune. S obzirom na loše rezultate u javnosti se opet pojavila
bojazan da će joj ZET možda pokušati doskočiti ukidanjem
pojedinih linija i/li stanica.
Međutim, u ZET-u tvrde da im to nije niti u primisli. „ZET
posebnu pozornost posvećuje što boljoj prometnoj povezanosti svih
gradskih predjela što se i ostvaruje putem 146 autobusnih i 15
tramvajskih linija. Vozni park se konstantno obnavlja i proširuje
te nema razloga za ukidanjem pojedinih linija ili stajališta“,
napominje Zeba.
Podsjeća pritom da je u 2018. godini nabavljeno 30 novih autobusa koji zadovoljavaju najstrože sigurnosne i ekološke standarde, a intenzivno se radi i na daljnjem proširenju voznog parka.
Uzimajući u obzir opterećenje tramvajskih pruga i frekvenciju
prolazaka vozila, kako bi se povećala razina sigurnosti i
udobnosti putovanja, od početka 2018. godine obnovljeno je ukupno
devet kilometara tramvajskih kolosijeka na frekventnijim
koridorima, a također je obavljena i opsežna rekonstrukcija dvaju
tramvajskih raskrižja, i to raskrižja Ilice i Ulice Republike
Austrije te raskrižje Branimirova i Držićeve, dodaje.
No slaba je to utjeha građanima i građankama koji u 21. stoljeću
metropolom ili - kako joj voli tepati gradonačelnik
Milan Bandić – 'gradom po mjeri čovjeka',
primjerice putuju prosječnom brzinom tramvaja 13,99 kilometara na
sat, a autobusnih vozila 18,64 kilometra na sat.
O izgradnji pruge od Kvaternikovog trga do Kosnice pak mogu i
dalje samo sanjati iako je tramvajski promet na toj dionici
trebao zaživjeti do listopada 2018. Prosinac, evo, već kuca na
vrata, a i taj gradonačelnikov megaprojekt nije čak ni nadomak
faze 'bacanja lopata'.