''Ne samo da HT bez ikakve zakonske podloge zahtijeva da im damo OIB, nego već dulje vrijeme maltretira korisnike učestalim pozivima sa svog govornog automata s istim zahtjevom'', požalio se jedan muškarac iz Rijeke, kojeg već duže vrijeme naziva automatska sekretarica HT-a s molbom da im dostavi svoj OIB. Kako to ne želi učiniti, jer nije niti zakonski obavezan, nazvao je HT-ovu službu za korisnike kako bi spriječio daljnje pozive, no pozivi govornog automata na njegov kućni telefon i dalje svakodnevno stižu.
''Odgovorila je kako HT mora prikupiti sve OIB-ove svojih korisnika do određenog datuma, ali na moje pitanje zašto to 'mora' i što će telekomu bilo čiji OIB, nije znala odgovoriti. Na kraju je rekla da će moj broj biti maknut s liste, no već idući dan govorni automat je opet nazvao. To je čisto zlostavljanje, valjda očekuju da ću im dati OIB samo da se riješim upornih poziva'', rekao je Riječanin.
Slična iskustva ima i jedna čitateljica Novog lista, također iz Rijeke, koja se isto, ne želeći dati OIB ni primati pozive, obratila HT-ovoj službi za korisnike, odakle su joj odgovorili kako se broj ''ne može maknuti s popisa korisnika koje automat zove''.
''Zanimljivo je da vas automat nakon što date OIB prestane nazivati. Kako je brojeve onih koji su dali OIB moguće maknuti s popisa, ali ne i brojeve nas koji OIB ne želimo dati?!'', pita se ova Riječanka.
HT, piše list, po Zakonu o OIB-u, nije korisnik ovoga broja i građani mu OIB nisu dužni dostaviti, koliko god taj broj bio javan. Pitati OIB smiju isključivo državna tijela, jedinice lokalne i regionalne samouprave te pravne osobe s javnim ovlastima, što HT nije, kao što nisu niti, primjerice, banke, mnoga druga privatna poduzeća, koja u nemalom broju slučajeva OIB-e 'prepisuju', odnosno preko broja osobne iskaznice ga sami uzimaju iz sustava, piše Novi list.
Prema odgovoru iz HT-a, nije točno da se na zahtjev korisnika pozivanje automatske sekretarice ne može obustaviti. Ako se korisnik obrati službi za korisnike i zamoli da ga se 'skine' s liste pozivanja, to će biti i učinjeno. Za spomenute slučajeve u kojima građani i dalje primaju pozive, u HT-u tvrde da je riječ o ljudskoj pogreški.