Gradit će velike trajekte za plovidbu oko Neuma

U planu su dva trajekta vrijednosti 7 i 8 milijuna eura. Svi ti brodovi neće ići isključivo na Pelješac, već i na ostale trajektne linije na Jadranu.

4.6.2012.
10:37
VOYO logo

Do kraja ove godine započet će se s gradnjom dva trajekta kako bi u floti Jadrolinije od 1. srpnja 2013. preuzeli ulogu "plave" obilaznice Neuma. Trajekti bi plovili između lokacije Klek na kopnu i Brijeste na Pelješcu, bili bi kapaciteta oko 150 vozila i dvije tisuće putnika, a vožnja bi trajala svega desetak minuta.

Kako piše Novi list, ukoliko bi se ova varijanta prihvatila, bilo bi relativno jednostavno urediti pristupne ceste, jer bi u tom slučaju trebalo asfaltirati svega nekoliko kilometara prometnica. Pričuvna i manje atraktivna opcija bila bi usmjeravanje trajekata prema Trpnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trajekti najvećeg kapaciteta u floti

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture u tijeku su razgovori oko realizacije projekta po načelu "gradnja domaće flote na domaćim navozima i bez državnih jamstava", čime bi se istovremeno osigurao bolji standard brodovlja 'Jadrolinije', te dao posao hrvatskim brodogradilištima.

List piše kako su u prvoj seriji u planu dva trajekta vrijednosti 7 i 8 milijuna eura, a dugoročno još dva, dakle ukupno četiri trajekta ukupne vrijednosti oko 30 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi ti brodovi neće ići isključivo na Pelješac, već na ostale trajektne linije na Jadranu ovisno o potrebama. Bit će to najveći ikada izgrađeni trajekti za Jadroliniju, jer će biti dugi oko 100 metara i imat će veći kapacitet od najvećih u floti.

Kako se doznaje iz neslužbenih izvora kreditnu liniju za ovaj posao trebalo bi osigurati pulsko Brodogradilište Tehnomont, gdje već imaju načelne dogovore s bankama, koje su spremne bez posebnih državnih jamstava podržati posao. Što se tiče gradnje, u igri su Tehnomont i Brodosplit, riječki 3. maj, te Brodogradilište Kraljevica, kojemu bi to mogao biti prvi značajniji posao od otvaranja stečaja. Moguće su i podjele segmenata posla između spomenutih škverova o čemu tek treba postići dogovore.

Načelno najbolje reference imaju Brodosplit i Kraljevica, jer su slične trajekte za Jadroliniju već gradili, pa je tako 2007. godine u Kraljevici izgrađen trajekt "Hrvat" kapaciteta 138 automobila i 1.200 putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo