Dan nakon što su Vlada i školski sindikati postigli kompromisni dogovor o povećanju koeficijenta složenosti poslova nastavnika, čime je okončan štrajk u školama, objavljeni su rezultati novog međunarodnog ispitivanja PISA, OECD-ova testiranja znanja i vještina učenika provedenog u 79 zemalja svijeta.
Hrvatski učenici na PISA testovima ponovno su bili lošiji od prosjeka. Osnovnu razinu čitalačke pismenosti ne doseže petina hrvatskih učenika, u matematičkoj pismenosti ne doseže je svaki treći, a u prirodoslovnoj pismenosti uočen je znatan negativan trend.
'Ostaje gorčina da su dva mjeseca potrošena...'
"Jednu od brojnih prilika za poboljšanje budućih rezultata na PISA testovima smo upravo propustili, a to je bila izmjena načina kako profesori dobivaju veće plaće. Ako zadržimo postojeći sustav koeficijenata, koji plaće temelji na imenu radnog mjesta, a ne prema rezultatu rada, ne možemo očekivati bolje rezultate. Trenutačni pravilnik o napredovanju promovira u mentore i savjetnike one koji ispunjavaju niz administrativnih stvari koje često ne uključuju rad s učenicima", kazao je za HRTMarko Matijević, glavni urednik portala srednja.hr.
Matijević kaže kako je stekao dojam da su profesori htjeli artikulirati brojne probleme i loše uvjete u obrazovnom sustavu, ali da su sindikati napravili komunikacijsku grešku sakrivši sve to iza koeficijenta 6,11, koji na koncu nije ostvaren za sve niti na način koji su htjeli.
"Platna lista će biti bolja i to je dio poboljšanja uvjeta, ali ostaje gorčina da smo proteklih dva mjeseca potrošili na nešto što dugoročno gledano neće potaknuti najvažniji javni sustav prema naprijed", rekao je Matijević.