GLAS PODUZETNIKA STRANKAMA POSTAVIO 6 ZAHTJEVA: /

HDZ nije ni odgovorio; 'Nekima reforme nisu cilj'

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Udruga Glas poduzetnika priopćila je u nedjelju da HDZ, IDS, Reformisti te stranka Bandić Milan 365 nisu odgovorili na njihov zalog o provođenju radikalnih reformi,

17.5.2020.
13:07
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Iz Glasa poduzetnika kažu kako je na njihov zahtjev na formalnu obvezu - da će napraviti radikalne reforme u poreznoj politici, ukinuti parafiskalne namete, osigurati transparentnost javnih financija, smanjiti rashodovnu stanu proračuna konkretnim mjerama, reformirati pravosuđe i redefinirati ulogu Državnog inspektorata - odgovorilo 12 stranaka, no ne i najveća, HDZ, kao ni BM365, IDS i Reformisti.

Image
TEŠKE OPTUŽBE PODUZETNIKA: /

'Zašto novac za radnike kasni? Mnogi nisu dobili pune iznose. Nije teško zaključiti što se događa...'

Image
TEŠKE OPTUŽBE PODUZETNIKA: /

'Zašto novac za radnike kasni? Mnogi nisu dobili pune iznose. Nije teško zaključiti što se događa...'

Ne čudi ih što HDZ nije ni odgovorio

Napominju kako iz HDZ-a uopće nisu odgovorili na njihov upit, što smatraju očekivanim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

SDP je, pak, odgovorio u ime RESTART koalicije s dugim dopisom na jedanaest stranica u kojem nabrajaju sve svoje prijedloge, a od zahtjeva udruge podržavaju prvi i šesti zahtjev vezanih uz poreznu reformu i redefiniciju uloge Državnog inspektorata.

Ostale prijedloge podržavaju djelomično u skladu sa njihovim programom, stoji u priopćenju. HNS je na sve zahtjeve odgovorio pozitivno, osim na onaj vezan uz ukidanje parafiskalnih nameta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pozitivan odgovor Glas poduzetnika u cijelosti je dobio od Domovinskog pokreta Miroslava Škore, Mosta, Fokusa, HSLS-a, Živog zida, stranke Pametno i Stranke Ivana Pernara i Stranke s imenom i prezimenom.

Image

'Možemo li uopće vjerovati političarima?'

Glas poduzetnika smatra kako je očito da nekim političkim strankama odgovara "status quo".

"Njima iskonske reforme nisu cilj. Neke stranke su spremne na određene promjene ponukane uglavnom željom da pridobiju neodlučne glasače, ali najveće pitanje ostaje - možemo li uopće vjerovati političarima ili onima koji u politiku žele ući i kad nešto potpišu”, pitaju u priopćenju.

Poručuju i kako svim strankama koje su potpisale 'pledge' kao zalog daju pravo na korištenje termina Hrvatska 2.0, umjesto onih dosadašnjih "reforme" ili "promjene". To se odnosi na stranke koje predizborno nisu i neće koalirati sa strankama koje pledge (zalog) nisu podržale.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako na listama tih stranaka budu članovi Udruge Glas poduzetnika, a koji su bili članovi udruge i prije ove objave, iza njih stojimo i podržat ćemo ih imenom i prezimenom. Za kraj pitam se je li stranke koje već 30 godina vode glavnu riječ u hrvatskoj politici zaista ne žele Hrvatsku 2.0“, zaključio je predsjednik udruge Hrvoje Bujas.

Šest smjernica za Hrvatsku 2.0

Podsjećaju i kojih je to bilo šest pitanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Ciljana i jasna porezna reforma, koja uključuje minimalno:

Obračun PDV-a po naplati za sve tvrtke, u okviru važeće EU regulative Postepeno smanjenje stope PDV-a na 20%, smanjenje poreznih stopa na dohodak (s 12 na 10%, s 24 na 20% i s 36 na 30%) te povećanje neoporezivog dijela dohotka na 5.000 kuna Ukidanje poreza na reinvestiranu dobit, koja se reinvestira natrag u tvrtku Trajno ukidanje akontacije poreza na dobit Trajno ukidanje minimalne direktorske osnovice za plaću 2. Ukidanje parafiskalnih nameta, uključujući obvezne članarine u komorama i zajednicama, te financiranje potrebnih javnih funkcija iz poreznih prihoda. Ukidanje plaćanja paušala na vodu i struju uz vraćanje na načelo plaćanje po potrošnji. 3. Uvođenje zakonske obveze potpune javne transparentnosti svih prihoda i rashoda svih tijela javne uprave i lokalne samouprave te javnih tvrtki

4. Reformski zahvati na rashodovnoj strani proračuna na sljedeće načine: Reorganizacija i smanjenje broja jedinica lokalne samouprave Potpuna digitalizacija i automatizacija svih državnih i lokalnih procesa i servisa za poduzetnike i građane. Zakonom regulirati da nijedno državno ili lokalno tijelo, građana ili poduzetnika NE SMIJE tražiti dokument ili informaciju, koju bilo koje državno ili lokalno tijelo već ima. Svi servisi i tijela državne uprave i lokalne samouprave moraju imati povezane baze podataka te razmjenjivati informacije Smanjenje broja Ministarstava, smanjenje broja Uprava u Ministarstvima, smanjenje broja hijerarhijskih razina i rukovodećih mjesta u Ministarstvima, ukidanje nepotrebnih agencija i ureda, smanjivanje broja zaposlenih u nužnim agencijama i uredima Zapošljavanje svih službenika i radnika u državnoj upravi i svim javnim poduzećima temeljem javnog transparentnog natječaja (od čistačice do direktora i državnih tajnika), čime bi svako javno radno mjesto bilo dostupno svakom građaninu Republike Hrvatske po istim uvjetima sukladno Ustavu. Dokinuti praksu zapošljavanja stranački podobnih ljudi koji nemaju potrebna znanja i kvalifikacije, te sve tako zaposlene otpustiti. Uvođenje valorizacije rada i jasnih i transparentnih indikatora uspješnosti svih zaposlenika u javnom sektoru uključujući i , te adekvatno nagrađivanje ili penalizacija ovisno o učinku. Zaposlenici u javnom sektoru moraju biti učinkoviti te ispunjavati svoje zadaće, baš kao i zaposlenici u privatnom sektoru. Izjednačavanje zakonskih prava radnika u privatnom sektoru i državnih službenika. Privatizacija i deregulacija nestrateških kompanija u vlasništvu državne i lokalne uprave Outsourcing dijela poslova i usluga koji može biti realiziran od strane privatnog sektora

5. Povećanje efikasnosti, depolitizacija i neovisnost pravosuđa kroz preustroj izbora sudaca i digitalizaciju. Sudstvu i upravi u najkraćem roku treba osigurati materijalne uvjete za uspješan rad. Uvođenje javno dostupne valorizacije rada sudaca, te nastavno na to utvrđen sustav nagrađivanja kao i predviđenih negativnih posljedica ovisno o učinkovitosti u radu. Nužno je propisati krajnje rokove u kojima se stanje u svim javnim registrima, a posebno zemljišnim knjigama ima urediti, obzirom da njihova potpunost i usklađenost predstavlja osnovu pravne sigurnosti i preduvjet pokretanja znatnog dijela ekonomskih procesa i investicijskih ciklusa. Mjerljivi rezultat reforme pravosuđa je da bi u svim prvostupanjskim sudskim postupcima presude trebale biti donesene unutar jedne godine, a u drugostupanjskim postupcima unutar šest mjeseci. 6. Redefiniranje uloge Državnog inspektorata kao savjetodavnog i nadzornog tijela, a ne represivnog aparata države. Zakonski propisati da inspektor NE SMIJE kazniti poslovni subjekt prilikom prvog utvrđenog propusta, već mora izdati opomenu, uputu i rok za otklanjanje propusta. Tek ukoliko propust po isteku roka i dalje ne bude otklonjen, inspektor smije izdati kaznu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo