Bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, umirovljeni general-bojnik Josip Štimac,izjavio je u utorak kako je više puta u ime Hrvatskog generalskog zbora upozoravao da remont hrvatskih MIG-ova 21 nije obavljen kako treba, pa je dobro što je zabranjeno letenje tim zrakoplovima dok se ne utvrdi o čemu je riječ.
Komentirajući tvrdnje Jutarnjeg lista da Vojna policija provodi istragu o remontu MiG-ova u Ukrajini zbog utvrđenih nepravilnosti i sumnje u korupciju, Štimac je rekao Hini kako su upozoravali Ministarstvo obrane i Ured predsjednika RH da remont tih zrakoplova kasni i da nije obavljen kako treba. Kasniji kvarovi koji su se događali, nisu se smjeli dogoditi, dodao je.
"To treba ispitati do kraja, no ova afera ne bi trebala izazvati podozrenje prema HRZ-u, jer i uz rabljene zrakoplove novije proizvodnje i kvalitetan remont takvih letjelica HRZ bi mogao zadržati svoje sposobnosti", kaže Štimac.
Poručuje kako je krajnje vrijeme da državni vrh odabere koji moderni borbeni zrakoplov namjerava odabrati za HRZ i tvrdi kako to ne bi bila neracionalna potrošnja već posao koji bi doveo i strana ulaganja u Hrvatsku.
Jutarnji list je objavio da je HRZ-u u srpnju 2015. iz Ukrajine predano dvanaest remontiranih MiG-ova, ali nakon osam mjeseci HRZ raspolaže samo s tri borbena zrakoplova, dok ih je pet povučeno iz uporabe.
Tvrdi da su kriminalisti Vojne policije dosad utvrdili da su na zrakoplovima koje je Hrvatska zaprimila od Ukrajine "prekucani" serijski brojevi, koji ne odgovaraju dokumentaciji zrakoplova ni brojevima koji su navedeni u ugovoru o remontu, kao i da ugrađeni dijelovi zrakoplova ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji.