Podsjetimo, pred saborskim zastupnicima danas se našao negativni nalaz Ureda za reviziju o poslovanju riječkog HNK za 2013. godinu kada je na čelu te kuće bila Frljićeva prethodnica Nada Matošević Orešković. No, rasprava se ubrzo preusmjerila i fokusirala na Frljića kojeg je, među ostalima, zastupnik HDZ-a Josip Borić optužio da "očekuje povratak Jugoslavije i komunizma", a Hrvate naziva "izmišljenom nacijom". Dočim je Ines Strenja Linić , Riječanka iz Mosta, najavila da će predložiti saslušanje Frljića pred saborskim Odborom za obrazovanje, znanost i kulturu kako bi se vidjelo postoji li napredak u izvršavanju preporuka revizora.
Za ispravne zaključke dovoljna je matematika za 1. razred
Priopćenje kojim se tim povodom oglasio Frljić donosimo u cijelosti:
"Nalazi Državne revizije, koji su otkrili poražavajuće rezultate poslovanja riječkog Kazališta, odnose se na kalendarsku godinu 2013. Ukoliko već Domoljubna kolacija i njihov koalicijski partner Most žele huškati javnost protiv aktualnog vodstva HNK Rijeka, onda ih moramo podsjetiti da se nalaz Revizije odnosi na vrijeme u kojem je intendantica još uvijek bila Nada Matošević Orešković, a poslovna ravnateljica Ana Lučić. Nova uprava je započela s radom 1. 9. 2014., pa ni na koji način ne može biti odgovorna za financijske dubioze i nezakonitosti u poslovanju u 2013. godini. Za takav zaključak bilo bi dovoljno položiti test iz matematike u prvom razredu osnovne škole. Za doprinos izradi Proračuna Republike Hrvatske zastupnici Strenja-Linić bit će ipak potrebne ponešto više kvalifikacije.
Vladajući pripremaju ulični obračun
U ovom kontekstu, u kojem vladajući sve više delegiraju ulicu za obračun s onima koji se ne uklapaju u njihovu zacrtanu ideološku jednoobraznost i pri tom ne biraju sredstva, nije zanemariva činjenica ni da je, što je Državna revizija također zabilježila, dužnost ravnatelja Opere u mandatu Nade Matošević Orešković obavljao Ozren Prohić, rođak aktualnog ministra kulture Zlatka Hasanbegovića i donedavni partner zamjenice ministra, Ane Lederer. Prohić je uz stalno zaposlenje na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti s punim radnim vremenom, protuzakonito obavljao poslove Ravnatelja Opere u Rijeci za koje je primao autorske honorare, pored onih koje je mirno mogao uprihoditi redovitim angažiranjem samoga sebe kao redatelja opernih predstava. To bi, naravno, bio nemali porezni problem da je Prohić u Kazalištu bio zaposlen putem ugovora o radu, kao što nalaže zakon.
Nova uprava sanirala nasljeđeni dug
Potpuno obrnuto od iznesenih teza Mostove zastupnice iz Rijeke, upravo je nova uprava potrošila godinu i pol svojeg mandata na sanaciju nasljeđenog duga i uređivanje poslovanja kazališta prema zakonu. Upravo je nova uprava i prije nego što je primila negativni nalaz Revizije za 2013. godinu uklonila iz poslovanja nepravilnosti i nezakonitosti koje je sama uočila već u prvim tjednima upravljanja kazalištem, da bi potom, poštujući sve rokove Državnog ureda za reviziju, Područnog ureda Rijeka, predložila dinamiku konačnog uređivanja poslovanja Kazališta, što je Ured prihvatio. Insinuacije o zapošljavanju bilo koga bez potrebnih kvalifikacija ili navodnim protuzakonitim postupanjima aktualne Ravnateljice Hrvatske drame besramna su laž.
Izloženi prijetnjama i prijavama
Od početka stupanja na dužnost nova je uprava bila izložena nizu anonimnih prijava i inspekcija koje nisu otkrile niti jedan jedini slučaj zapošljavanja bez potrebnih kvalifikacija i mimo procedure, a utužive objede na račun Ravnateljice Hrvatske drame vjerojatno potiče riječki potrčko Ines Strenja Linić, notorni samoprozvani kritičar i koreograf, pa i dramaturg Zvonimir Peranić, amater suspektne pismenosti koji već godinama terorizira riječku plesnu i kazališnu scenu u očajničkom naporu da dograbi neku relevantniju ulogu na riječkoj kulturnoj sceni, možda i u Kazalištu, recimo Baletu, što nikako da mu uspije upravo stoga jer – nema adekvatne kvalifikacije.
Poslovne veze Strenje Linić s Kazalištem
Krije li se još nešto u pozadini ovoga iznenadnog nekompetentnog interesa I. S. Linić za HNK u Rijeci pitali smo se uvidom u arhiv Kazališta gdje smo – gle čuda – pronašli i ugovor o poslovnim vezama Ines Strenja Linić s jednom od bivših uprava Kazališta kojemu je ona godinama iznajmljivala svoj trosobni stan u centru Rijeke. Pa ajde da i mi dometnemo ponešto u obranu Nade Matošević Orešković, koja je raskinula ugovor o najmu stana I. S. Linić ubrzo po stupanju na dužnost!
A što je s dubiozama zagrebačkog HNK?
Na kraju – a možda i tek na početku jednog novog performansa – zapitajmo se kakva je to patološka 'reformska' politika u pozadini blaćenja nove uprave HNK Ivana pl Zajca u Rijeci zbog nalaza Revizije za koji ta uprava ni prostorno ni vremenski ni virtualno ni telepatski ne može biti odgovorna, i to u isto vrijeme kada se zamjenicom Ministra kulture imenuje Anu Lederer, u čijem je poslovanju na mjestu intendantice HNK u Zagrebu ta ista Revizija razotkrila cijeli niz dubioza, dostupnih svakom namjerniku u javnom izvještaju. Gospodo iz Mosta – treba samo malo googlati!", stoji u priopćenju Olivera Frljića.