Svi obiteljski domovi u državi, a ima ih prema evidenciji Ministarstva demografije, obitelji, mladih i socijalne politike oko 500 te brinu o najmanje 5500 starijih osoba, u naredna tri mjeseca morat će ponovno zatražiti licencu od nadležnog županijskog ureda, piše u petak Jutarnji list.
Nadležni uredi će, pak, morati izaći na teren i utvrditi odgovara li svaki pojedini obiteljski dom propisanim uvjetima, navodi dnevnik. Dodaju da će se uvjeti, osobito kad je u pitanju stručna pomoć koju je vlasnik dužan osigurati štićenicima, bitno postrožiti.
Predviđeno je to prijedlogom izmjena Pravilnika o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga, koji je nadležno Ministarstvo socijalne politike jučer uputilo u javnu raspravu.
Javna će rasprava trajati do 21. ožujka, a do 6. travnja traje rok za odgovor nadležnih na pristigle primjedbe, nakon čega bi pravilnik - dokument koji donosi Ministarstvo bez potrebe izglasavanja u Saboru - mogao stupiti na snagu.
Nova pravila
Prema pravilniku, usluge u obiteljskom domu u buduće će se moći obavljati isključivo u domu u kojem živi predstavnik obiteljskog doma i članovi njegove obitelji.
Odredba koja je dozvoljavala da se usluge mogu pružati i “u drugoj kući, uz uvjet da je u istom dvorištu, pod uvjetom da udaljenost između zgrada nije veća od 50 metara i da je predstavnik obiteljskog doma osigurao skrb o korisnicima na smještaju u svakoj zgradi 24 sata dnevno sve dane u godini", u prijedlogu novog pravilnika se ukida, donosi Jutarnji list.
Podsjećaju da se tragedija koja je dovela do donošenja novog pravilnika tijekom koje je sredinom siječnja u zagorskom mjestu Andraševec u požaru smrtno stradalo šestero korisnika obiteljskog doma Zelena oaza dogodila upravo u izdvojenom objektu, u kojem ni prostorni ni stručni uvjeti nisu odgovarali propisanima.