Dragan Petric, stručnjak za nove tehnologije u Otvorenom uvodniku RTL.hr-a piše o Facebooku, metaverzumu i problemima ove društvene mreže.
Za egzistencijalnu krizu u koju je zapao Facebook nisu krivi ni
zviždači, ni onaj cjelodnevni pad te mreže, a ni skandal s
Cambridge Analyiticom, već činjenica da mu je korisnička baza
naprosto ostarila!
Ovih je dana iz Facebooka iscurio i alarmantan rezultat internog
istraživanja prema kojem je broj teenagera koji ga koriste pao
13% kroz posljednje dvije godine, a projekcija pada za naredne
dvije godine iznosi šokantnih 45%.
Zuckerberg i ekipa se planiraju približiti mlađoj publici
eksperimentirajući s "metaverse" apstrakcijama, pa čak i
mijenjanjem imena krovne kompanije, kako bi precepciju tvrtke
razdvojili od same društvene mreže. Uvjeren sam da time neće moći
doprijeti do mladih korisnika - nikakav "metaverse" neće postati
"budućnost Interneta" kao što nemušto pokušava nagovijestiti
tvorac Facebooka, niti klince zanima jesu li društvena mreža i
kompanija koja stoje iza nje istog ili drugačijeg imena.
Mladi danas koriste moderne, brze i vizualno orijentirane
društvene mreže, kakve su TikTok, Snapchat, OnlyFans, pa i
Instagram, dok se oni ozbiljniji sve više prebacuju na Linkedin -
to su mreže koje rastu i koje postaju vodeće platforme za online
okupljanja.
Na Fejsu ostaju svakodnevno aktivni – nemoguće je ne primijetiti
- samo stariji korisnici koji svojim nekreativnim narativom, ne
sluteći, rezbare ovoj društvenoj mreži lijes. Čavle u taj lijes
zabijaju:
1. Covid-fanatici. Rigidna ekipa koja svakog dana uporno dokazuje svoj stav, diveći se sebi kako su bili u pravu kada nešto slučajno pogode. Fanatici opsjednuti nakanom da svih uvjere u svoju - nikom bitnu - istinu. O koroni, o cjepivu, o mjerama, o Možemo, o Milanoviću, jučer o popisu stanovništva, danas o kovid-potvrdama, sutra o, recimo, novom uhapšenom ministru...
2. Smarači floskulama. To su oni koji "pitaju za prijatelja",
kojima je "pametnom dosta", koji će "ovo samo ostaviti ovdje"...
Kako li je to tek neduhovito, neoriginalno i nezanimljivo.
3. Reporteri evidentnog. "Potres je", "pada snijeg", "vruće je",
"zima je", "peenaaaal", "HDZ vodi u Zadru"... Jer kao ne bih to
znao bez da mi ti kažeš?
4. Reporteri reportera evidentnog. "Joj sad će svi pisati da je
potres", "joj sad će svi postati slike snijega", "joj svi pišu
kako im je vruće/zima"... Odakle ta ideja da se spam spamom
izbija?
5. Domino pločice. Oni koji vide druge kako RIP-uju umrlog
pjevača ili kako pišu da su se čipirali uz selfie cijepljenja ili
kako šeraju meme s Mamićem, pa naprave isto, kreirajući domino
efekt ubitačne dosade.
Pa nema tog metaversea u kojem te spike - sve i da ih slušam vozeći se na autonomnom dronu, s 5G VR headsetom na glavi i Teslinim AI dildom u dupetu - ne bi bile abnormalno smrtno dosadne i meni, a di neće nekom teenageru!