ZAGREB - Na dražbi koja će se krajem mjeseca održati u londonskoj aukcijskoj kući Bonhams naći će se sedamnaest djela poznatog britanskog uličnog umjetnika Banksya procijenjene vrijednosti između 2,5 tisuće i 80 tisuća funta (između 3 i 96 tisuća eura).
Kako se navodi na mrežnim stranicama Bonhamsa, na dražbi urbane umjetnosti 'Urban Art Sale' koja će se održati 29. ožujka naći će se ukupno sedamnaest djela slavnog britanskog grafiti umjetnika, među kojima "nekoliko izvanrednih originala".
Zainteresiranim će kupcima tako, među ostalima, biti ponuđeno Banksyjevo djelo "Leopard and Barcode" (2002.), procijenjene vrijednosti između 60 i 80 tisuća funta. Platno koje prikazuje leoparda koji je pobjegao iz kaveza predstavljenog kao barkod sadašnji je vlasnik kupio izravno na izložbi u jednoj losangeleskoj galeriji, a ovo je prvi puta da će biti ponuđeno na dražbi.
Jedno od istaknutih djela je "Girl and Balloon" (2009.), čija se vrijednost procjenjuje na između 15 i 25 tisuća funta. Umjetnik ga je naslikao na kartonu okvira za slike švedske tvrtke Ikea. Pokraj Ikeinog imena dodao je riječ "kvaliteta".
Na dražbi će se naći i "Bomb Hugger" (2002.) te "Love is in the Air" (2002.), platno koje prikazuje prosvjednika u pozi za bacanje Molotovljeva koktela umjesto kojega drži buket cvijeća, u oba slučaja procijenjene vrijednosti od 40 do 60 tisuća funta, te grafika britanskog supermodela KateMoss (2005.) napravljena po uzoru na poznato djelo "Marilyn Monroe" AndyjaWarhola, koja bi mogla postići cijenu između 30 i 50 tisuća funta.
Od nešto jeftinijih djela bit će ponuđeni "CND Soldiers" iz 2006., "Trolleys" iz 2007., te "Morons" iz 2007., procijenjeni redom na 3 do 5 tisuća funta, te "Nola (Pea Green/Blue Rain)" iz 2008., procijenjene vrijednosti između 5 i 8 tisuća funta.
Misterij koji obavija tog umjetnika koji nikada nije otkrio svoj identitet, te snažna poruka medija kojim se koristi umjetnost grafita postala je simbol otpora kapitalizmu, povećava interes kupaca i cijenu njegovih djela koja su, paradoksalno, postala kolekcionarski tražena roba.
"Taj se proces odvijao prirodno. Ljudi su vidjeli njegove grafite, prihvatili njegov smisao za humor i shvatili važnu poruku koju prenosi u svojim djelima. Potom su ih poželjeli imati kod kuće pa su ga počeli kupovati", kazao je GarethWilliams iz odjela urbane umjetnosti u Bonhamsu.