Od sutra, učenice i učenike dijem Hrvatske čeka nova Škola za život. Obrazovna reforma službeno kreće s novom školskom godinom.
Digitalizacija, novi načini učenja i razmišljanja glavni su ciljevi reforme, ali od planiranja do realizacije bio je dugačak put.
O novostima koje slijede u novoj školskoj godini pred nama, u RTL-u Danas smo razgovarali s ministricom obrazovanja Blaženkom Divjak.
"Garantirate li svojom pozicijom da je sve spremno za veliku reformu, za Školu za život, koja očekuje i učenike i profesore", bilo je prvo pitanje za ministricu.
"Sve ono što je bitno i važno je spremno. Ulažemo u budućnost. Ovo je maraton, spremati se moramo cijelo vrijeme", poručila je Divjak u RTL-u Danas.
Ministrica je komentirala i kritike da sa Školom za život odgajamo prosječne učenike.
"Baš suprotno. Omogućavamo prilagođavanje nastavnih metoda učenicima. Učenici mogu raditi na različite načine", odgovara Divjak.
Na konstataciju da se sve svodi na prosječnost razreda kako zajedno usvajaju gradivo te da je jasno da u kolektivu nisu svi jednaki, Divjak kaže:
"Kada učenici trebaju argumentirati da je zemlja okrugla, to trebaju sami istražiti preko literature. Oni darovitiji mogu iznijeti i neke znanstvene činjenice", tvrdi i dodaje:
"Moramo cijeniti darovite"
"Razredi prema sposobnostima nisu za nas. Moramo cijeniti darovite. Mi moramo poticati takve učenike. Da potičemo kreativnost, inovativnost", jasno će ministrica.
Komentirala je da i činjenicu da se ide u drugačije vrednovanje znanja, ali i zanimljivost da su škole udaljene svega nekoliko ulica, a funkcioniraju drugačije.
"Što se vrednovanja tiče, naglasak je na tome da se učenika prati, da mu se daje povratne informacija. Da ga potičemo da uči onako će učiti i poslije škola", ističe.
Autonomija učitelja i nastavnika je veća - tko garantira da su njihovi kriteriji vrednovanja ispravni, pitali su ministricu.
"Elementi vrednovanja su već dani u kurikulumu. Ono što treba napraviti sam nastavnik je izabrati koji je to najbolji put ka cilju", rekla je Divjak.
Bilo je i mnogo kritika da ni sami profesori nisu spremni za reformu i da za nju nisu dovoljno dosad educirani. Neki se ravnatelji bune kako ima profesora koji rade po svome i ne prihvaćaju dodatnu edukaciju i prilagodbu.
"Do sada smo apelirali da se učiteljski integritet stavlja u prvi plan. Ali, moramo znati da postoji zakonski moment za edukaciju. Vjerujem da smo svi uzbuđeni", uvjerena je ministrica koja je na kraju poručila:
"Štrajk u školama ne očekujemo. Otvorili smo konstruktivan dijalog sa sindikatima", kazala je Blaženka Divjak u RTL-u Danas.