POMOĆ ZA REDIZAJN / Divjak predstavila analizu uspjeha učenika na maturi: 'Razbijena su dva mita'

Image
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Analiza je napravljena za sve gimnazije u Hrvatskoj od 2013. do 2018. godine

24.1.2020.
15:19
Borna Filic/PIXSELL
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na brifingu za novinare predstavila je usporedbu podataka o uspjehu učenika gimnazijskih programa na državnoj maturi s uspjehom u srednjoj školi, pri čemu je uzela u obzir ulazne kompetencije učenika pri upisu u srednju školu.

Napomenula je da je analiza napravljena za sve gimnazije u Hrvatskoj od 2013. do 2018. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovo nije bilo rangiranje, ali je bilo rudarenje i istraživanje", rekla je i dodala kako analiza daje punu informaciju o tomu kakve su bile ulazne ocjene, ocjene u četvrtom razredu te što je s maturom i kako se te stvari mijenjaju i razlikuju.

Ciljevi analize su nam, prije svega, donošenje informiranih odluka vezanih uz unapređenje kvalitete škola i pomoć za redizajn državne mature te razbijanje određenih mitova o školstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poručila je kako se odluke o obrazovanju trebaju donositi na temelju analiza iz podataka. 

"Mi nakon 10 godina imamo priliku maturu prvi put koristiti ne samo za upis na visoko obrazovanje, nego i kao instrument i alat za bolju kvalitetu škola", rekla je Divjak i upozorila kako se mora znati gdje smo da bismo znali kako planirati i odrediti kamo dalje želimo ići.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naglasila je i da se razbijanje mitova o našem školstvu ponajprije odnosi na napomene o učenicima prirodoslovnih gimnazija za koje se tvrdi da su ''fah-idioti'', odnosno da su dobri samo u matematici.

Ovi rezultati to pobijaju jer su učenici prirodoslovnih škola u prosjeku najbolji u sva tri predmeta - matematici, hrvatskom i engleskom jeziku, rekla je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jednako tako smo pokazali, napomenula je, da je mit i to da se ocjene u manjim sredinama daruju pa su onda rezultati na državnoj maturi slabi.

"Rezultati pokazuju da je, ako ne obrnuta situacija, onda barem da to nije istina", rekla je Divjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknula je i kako sada prvi put možemo koristiti rezultate u osnovnim i srednjim školama u usporedbi s maturom, što smatra izvrsnim alatom za unaprjeđenje kvalitete školovanja.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo