DIVJAK OSJEĆALA POTREBU OBJASNITI PROFESORIMA: /

'Savjetnički posjeti školama nemaju svrhu nadzora i inspekcije već potpore i kulture kvalitete savjetovanja'

Image
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

Istaknula je kako je ključ svih promjena da "djeca i učitelji budu vidljivi, a za to je važno i vrednovanje"

3.10.2019.
19:14
Davor Javorovic/PIXSELL
VOYO logo

Svrha savjetničkih posjeta, koji su počeli početkom listopada, nije nadzor već promjena fokusa na potporu i kulturu kvalitete savjetovanja, istaknula je u četvrtak ministrica obrazovanja Blaženka Divjak za prvoga savjetničkog posjeta Osnovnoj školi Tituša Brezovačkog u zagrebačkome naselju Špansko.

Tijekom listopada i studenoga savjetnički posjeti bit će održani u svim hrvatskim školama, najavila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak koja je, u pratnji pomoćnice Lidije Kralj, sudjelovala i na radionici na temu "Aktivno učenje".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skinuti 'stigmu' nadzora sa savjetničkih posjeta

Sa savjetničkih posjeta treba skinuti 'stigmu' nadzora i inspekcije kako bi se razvijala kvaliteta potpore i savjetovanja, objasnila je Divjak. Dodala je da će tako, ove prve reformske školske godine, savjetničke ekipe za posjeta školama razgovarati o temama o kojima je bilo i danas riječ, a to su aktivno učenje, vrednovanje i ocjenjivanje što su ključne teme za reformu. U ekipama će, rekla je ministrica, biti mentorski timovi, savjetnici iz agencija, ali i novi stručnjaci - učitelji i nastavnici koji su radili i sada rade u eksperimentalnim školama i imaju iskustvo rada po novim kurikulumima.

Najavila da će se, nakon prvih stotinu posjeta, osvrnuti na stečena iskustva i prikupljene prijedloge i o tomu izvijestiti javnost posredstvom medija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sanja Polak i Dalia Mirt mentorice su "Škole za život" koje su savjetnički posjetile OŠ Tituša Brezovačkog. Polak je izjavila kako su jako zadovoljne organizacijom i objasnila da je njihova prva i osnova misija ohrabriti učitelje i osvijestiti ih da promišjalju o kvalitetama koje već imaju, te potaknuti ih na razvijanje kulture suradnje, potpore i povjerenja i na neki način smanjiti njihove strahove i brige vezane uz promjene.

Istaknula je kako je ključ svih promjena da "djeca i učitelji budu vidljivi, a za to je važno i vrednovanje". Polak je izvijestila da učitelji za sada najviše pitaju, s obzirom na nove dokumente, što će pisati, te da im se savjetuje da "s papira usmjere pogled na dijete kako bismo se bavili poučavanjem i osmišljavanjem nastavnih aktivnosti". Jer, smatra, "kada ćemo promišljati o nastavnom procesu i gledati dijete koje radi, pratiti njegov rad onda nećemo imati problema što napisati".

Po riječima ravnateljice OŠ Tituša Brezovačkog Mirjane Torer, u njihov školi je 1008 učenika u 43 razredna odjela, a 85 posto nastave održava se u jednoj smjeni.

Na pitanje novinara kako su se snašli u reformi školstva, ravnateljica je odgovorila kako je to tek početak s kojim su zadovoljni, da se svi trude te da, pritom, ima puno toga što su učitelji i nastavnici već i radili. Jer, ustvrdila je Torer, naši učitelji i nastavnici postižu vrhunske rezultate kroz mnoge projekte što potvrđuje da smo škola koja bez problema prihvaća novine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O plaćama učitelja u Zagrebu, nastojanjima Ministarstva da se poboljša položaj učitelja...

Novinari su postavili ministrici Divjak i više pitanja koja nisu bila izravno povezana s temom posjeta. Jedno od njih bilo je vezano za odluku zagrebačkoga gradonačelnika Milana Bandića da nekoliko stotina učitelja dobije 17 posto veće plaće. Pitanje je glasilo - znači li to raskol u zbornici ili je to odluka gradonačelnika kojom želi pokazati državi da se mogu povećati plaće učiteljima.

Ministrica je rekla da je, koliko je njoj poznato, riječ o vrlo malom postotku učitelja s obzirom na činjenicu da je u Zagrebu deset tisuća zaposlenih u školama, objasnivši kako ona ne ulazi u politiku Grada te da je riječ o učiteljima koji rade u produženom boravku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S tim u vezi, osvrnula se i na nastojanja Ministarstva da se promijeni položaj učitelja istaknuvši kako su tu barem tri segmenta - prvi je sigurno materijalni status za koji se, ustvrdila je, zauzima u Vladi i na različite druge načine. Drugi segment je prepoznavanje onih najboljih koje treba i nagraditi što je regulirano Pravilnikom o nagrađivanju, a treći segment je osnaživanje njihovih kompetencija što svakako pridonosi jačanju njihova autoriteta kao onih kojima vjeruje učenici i roditelji.

Poruka povodom Dana učitelja - Budite hrabri u reformi!

Novinare je zanimalo i zašto se esej iz hrvatskoga jezika na maturi više ne ocjenjuje samostalno nego u sklopu cijeloga ispita te nije li to "korak unazad što se tiče opismenjivanja učenika". Tu odluku ministrica je obrazložila time da je, kada se vrednuju sadržaji otvorenoga tipa, uvijek veliko pitanje objektivnosti čak i onda kada su kriteriji dobro zadani, pa se Ministarstvo, potaknuto određenim primjerima, odlučilo da esej bude dio ukupnog ispita kao što je bio i prvih osam godina na državnoj maturi.

Povodim Dana učitelja koji se obilježava 5. listopada ministrica je učiteljima poručila da budu hrabri u reformi jer su preduvjet da reforma uspije. Vjeruje kako su učitelji i pripremni prihvatiti tu odgovornost, a u tomu, istaknula je Divjak, imaju punu potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo