Sutra počinje škola. Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u ekskluzivnom razgovoru za RTL otkriva da roditelji djece s posebnim potrebama - dobivaju pomoćnike u nastavi, a počinje i dodatna edukacija asistenata kao i rješavanje pitanja prijevoza. Nakon što je ispitala svoje studente na fakultetu u Varaždinu, ministrica je za RTL otkrila i da će premijer Plenković biti na čelu Povjerenstva za provedbu reforme obrazovanja.
Prošlo je skoro 100 dana otkako ste stupili na funkciju ministrice znanosti i obrazovanja, iz ove točke gledišta jeste li zadovoljni ili vam sada ipak posao na fakultetu izgleda ugodnije?
Posao na fakultetu je ono što ja volim i stvarno me ispunjava, ali ovaj posao ministrice je stvarno važan i potpuno drugačiji.
Čekamo reformu obrazovanja, nemamo ekspertnu radnu skupinu. Tražili ste ostavku rektorice Dijane Vican i htjeli sami voditi stručno povjerenstvo. Premijer se nije složio, i koliko smo mogli doznati – u povjerenstvu ćete sjediti i vi i rektorica zadarskog sveučilišta, a predsjednik bi mogao biti sam premijer. Je li to istina?
Najvažniji je zaključak da iduće godine idemo s pilot-projektom izvođenja kurikularne reforme. Što se organizacije tiče najvažnije je osigurati da reforma ide glatko, da onaj koji donosi odluke je u stanju i osigurati resurse i provesti odluke u djelo.
Znači li to da se vi slažete s time da je premijer Plenković na čelu jer on jedini smije donositi odluke?
Mislim da ukoliko je premijer na čelu Povjerenstva to daje posebni značaj reformi i strategiji.
Ali ipak nije stao uz vašu odluku da Dijana Vican odstupi, ona ostaje članica?
Moramo čekati da postojeće povjerenstvo odradi svoj posao pa ćete onda vidjeti.
Vi ste u politiku došli ravno s fakulteta, a vaša je česta rečenica ' politički akteri stavljaju obrazovanje u ideološke rovove' ... tko točno i na koji način to radi?
Ono što se zaboravlja je što kaže struka i kako struka vidi obrazovnu reformu, uloga obrazovanja je i u razvoju gospodarstva. To je važno promijeniti.
Ali vi ćete biti peta ministrica u tri godine, zašto mislite da vi to možete promijeniti a nitko od njih nije ili htio ili uspio?
Ono što sada imamo je obrazovanje koje je prepoznato kao važna središnja tema, i ova koalicija je oformljena oko obrazovanja.
Rekli ste da oko informatike ima najmanje primjedbi a od ravnatelja i sindikata možemo ćuti drugačije. Oni koji znaju informatiku dovoljno dobru ne žele raditi za tako malu plaću kao što je profesorska na tako niskoj razini kao što je 5. i 6. razred?
Naše analize pokazuju da nije tako dramatično odnosno da imamo dobre i kvalitetne učitelje u osnovnim školama koji pokazuju spremnost za dodatnim obrazovanjem.
S time možemo doći do kraja, gotovo pola milijuna djece sjeda u ponedjeljak u klupe, moraju li i dalje biti strpljivi i čekati reformu obrazovnog sustava, ili imate drugačiju poruku?
Ja mislim da svaki učenik i učitelj sam može provesti reformu ako ima dovoljno entuzijazma i da radimo školu za život a ne za ocjene, zaključila je Divjak.