Sezonski vlak iz Praga sa češkim, slovačkim i mađarskim turistima stigao je u Rijeku, ali ove godine prvi put i u Split. Žuti vlak otvorio je sezonu na splitskom željezničkom kolodvoru, a dovezao je oko 250 putnika iz Češke, Slovačke i Mađarske. Među njima i oko 30 novinara koji će dojmove prenijeti u svoje zemlje.
Je li ovaj dolazak Čeha ujedno i simbolični početak prave turističke sezone, u RTL-u Danas otkrio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
''Moram podsjetiti da je prošle godine vlak koji je danas došao u Rijeku došao nešto ranije ove godine, da je prošle godine kad je prvi vlak došao, također dopeljao određeni broj novinara koji su kasnije informaciju o Hrvatskoj kao sigurnoj destinaciji, tako će to biti i ove godine. Za razliku od prošle godine, ove godine je nešto više gostiju, oko 450. Dio tih je išao u Rijeku, dio u Split i ja mislim da je ovo jedan lijepi početak nadolazeće turističke sezone i da je Hrvatska sigurna destinacija'', rekao je Staničić.
Činjenica da nas je Njemačka skinula s liste visokorizičnih zemalja je dobar signal, smatra Staničić. ''Potvrda je da smo sigurna turistička zemlja, da smo se dobro pripremili za sezonu, da provodimo sve mjere koje utječu na pad broja zaraženih i da na taj način podižemo se na ljestvici sigurnih zemalja. Mi smo se pripremili u smislu i provedbe samih protokola standarda koji jamče sigurnost turističkih destinacija i objekata, a s druge strane vrlo intenzivno provodimo i promociju Hrvatske kao turističke zemlje, komuniciramo s tržištima i ovi Česi Slovaci, vidjeli smo i Mađare, vidjeli smo i prvi poljski zrakoplov da je sletio u Zadar, Nijemci....vjerujemo da će doći i veći broj Slovenaca i Austrijanaca i to je na tragu naših promotivnih aktivnosti i strategija za ovu godinu da se baziramo na ta tržišta'', kazao je.
Trenutno je u Hrvatskoj 107 tisuća turista. ''Od toga je 89 tisuća stranaca. U usporedbi s prošlom godinom, to je kumulativno oko 30 posto više nego lani. U usporedbi s 2019. godinom na isti dan je negdje na razini 50 posto prometa i na tragu je onih pozitivnih kretanja i naših očekivanja da ćemo na kraju u turističkoj godini doseći 60 posto prometa iz rekordne 2019. godine. Booking je dosta fleksibilan, ali moram reći da nakon ovih pozitivnih reakcija i signala s tržišta, da se on intenzivirao i da je broj rezervacija porastao i ja vjerujem da će se u nadolazećim tjednima i za Tijelovo i kasnije kako budemo ulazili u ljetne mjesece taj promet znatno povećati i da ćemo svi zajedno brojati veće brojke'', zaključio je Staničić.