Prije tri i pol godine postavljen je prvi čelični pilot, a sutra se svečano otvara najkompleksniji most u Hrvatskoj. O gradnji mosta i prilaznih cesta reporterka RTL-a, Ana Mlinarić, izvijestila je uživo ispred mosta, gdje je razgovarala sa šefom uprave Hrvatskih cesta, Josipom Škorićem.
"Sve je spremno. Imali smo tehnički pregled koji je danas završio. Sve je spremno s tehničkog aspekta", rekao je.
Na pitanje zašto su se neke procjene davale u zadnji čas i što bi se dogodilo da nije s tehničke strane sve bilo u redu, Škorić odgovara:
"Da nije bilo u redu ne bi sazvali otvaranje. Nismo uopće sumnjali u to da neće sve biti u redu. U zadnji čas, zato što su u zadnje vrijeme nesnosne vrućine, ljudi rade tri mjeseca na iznad 35 stupnjeva i morate shvatiti da su ljudi iscrpljeni da ne mogu raditi onakvom efikasnošću kao inače", rekao je.
Ministar Butković priznao je da su mu u posljednjih četiri do pet godina najteže padale česte odgode zbog žalbi. Škorić se s njime ne slaže, te objašnjava da su predvidjeli sve što je moglo poći po zlu.
"Kontrolirali smo cijeli proces gradnje izuzev same korona krize. Znate i dami da je nama kineski konzorcij izvođač. Najkritičniji dio na projektu je bio kada je počela korona, odnosno totalna prometna blokada. U Kini je najranije počeo lockdown, znate i dami da se čelična konstrukcija proizvodila u Kini. Niti naši nadzorni inženjeri nisu mogli doći u kontroli, niti su njihovi varioci mogli doći ovdje to montirati", rekao je.
Kazao je da su bili u stresu jer je postojala opasnost da se otkaže ugovor zbog više sile.
"Međutim kada je počela stizati konstrukcija i kada se promet ponovo pokrenuo bili smo sigurni da smo na pravome putu", rekao je.
No, i dalje ostaje problem nedovršenih prestupnih cesta.
"Od 32 kilometara ukupnog projekta u funkciji će biti 25 kilometara. Zadnjih 7,8 će se pustiti od kraja godine, takav je dogovor s izviđačem. Najvažnije je da su na četvrtoj dionici svi radovi u visokoj fazi gotovosti. Rasponska konstrukcija za most Ston je montirana, oba tunela su probijena, a jedan je u potpunosti izbetoniran", kaže.
Na pitanje strahuje li da će se sada gužve s Neuma preseliti na most, Škorić je rekao da ustvari strahuju od toga da će biti jako puno nesreća.
"Iz tog razloga smo dizali određene mjere. Zadali smo reviziju cestovne sigurnost, donijeli mjere koje se tiču smanjena brzine od one koja će biti uobičajena i izbacili smo iz prometa preko ljeta teški teretni promet i opasne tvari", kazao je Škorić.
Poručio je da nema mostarine, a da je to bio i jedan od uvjeta EU koja je financirala projekt.